پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در دادگاه ضمن اعتراف به دروغ‌گویی خود به نمایندگان کنگره درخصوص پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها، دست به افشاگری علیه رئیس‌جمهور آمریکا زد.

افشاگری وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا/ترامپ: مایکل کوهن آدم ضعیف و دروغ‌گویی است

به گزارش بیزینس‌ اینسایدر، مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه با حضور در دادگاه به دروغ‌گویی خود در کنگره درباره پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، اعتراف کرد.

این اعتراف کوهن پس از آن صورت می‌گیرد که چندی پیش اعلام شده بود او پذیرفته با رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیقات پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، همکاری کند. کوهن روز پنج‌شنبه به مشارکت خود در گفتگوهای مربوط به طرح ساخت «برج ترامپ» در مسکو هنگام کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری اعتراف کرد.

به گفته مایکل کوهن، گفتگوها درباره طرح ساخت این ساختمان در مسکو تا ژوئن ۲۰۱۶ یعنی هنگام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داشته و حتی وی در چند نوبت دونالد ترامپ و اعضای خانواده او را در جریان این گفتگوها قرار داده است. کوهن پیش از این مدعی شده بود این گفتگوها با مقامات روس در ژانویه ۲۰۱۶ به پایان رسیده بود.

به نوشته بیزینس‌ اینسایدر، در ژوئن ۲۰۱۶ همچنین ملاقاتی بحث‌برانگیز بین مقامات ارشد تیم انتخاباتی دونالد ترامپ از جمله دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، با مقامات روسی صورت گرفته است.

اسناد دادگاه  نشان می‌دهد کوهن اعتراف کرده با مدیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تماسهایی داشته است. پیش از این کوهن مدعی شده بود قصد داشته با مدیر مطبوعاتی پوتین ارتباط برقرار کند اما موفق نشده است. وکیل سابق ترامپ همچنین گفته است درباره احتمال سفر به روسیه  با ترامپ و یک مشاور ارشد تیم انتخاباتی رایزنی کرده است.

در جریان تحقیقات پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا این نخستین بار است که آشکارا به روابط تجاری ترامپ با روسیه در دادگاه اشاره می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بارها مدعی شده بود هیچ رابطه تجاری با روسیه ندارد.

مایکل کوهن می‌گوید سال گذشته به نمایندگان کنگره درباره نقش خود در ارتباط با مقامات روسیه دروغ گفته، چون می‌خواسته است با «فرد شماره یک از نظر سیاسی هماهنگ باشد». به گفته کوهن در دادگاه «فرد شماره یک»، دونالد ترامپ است.

دونالد ترامپ در واکنش به افشاگریهای وکیل سابق خو،د او را «فردی ضعیف» توصیف کرد که تلاش دارد با دروغ‌گویی مدت زمان حبس خود را کاهش دهد. ترامپ افزود حتی اگر هنگام تبلیغات اننخاباتی مشغول روابط تجاری با روسیه بوده است «هیچ کار اشتباهی انجام نشده است». او همچنین گفت: من همزمان با کارزار انتخاباتی مشغول تجارت خود نیز بوده‌ام.

کد خبر 423996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha