همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته روز چهارشنبه با حضور مدیران شهری در مجموعه بین‌المللی شهر آفتاب گشایش یافت.

نمایشگاه مدیریت پسماند و بازیافت

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در شهر آفتاب ادامه دارد.

رضا عبدلی افزود: ۸۵ غرفه در این نمایشگاه برپا شده که از این تعداد ۱۵ غرفه مربوط به شرکت‌کنندگان خارجی است، در این نمایشگاه کشورهایی از جمله آلمان، ایتالیا، ایرلند شمالی، هلند و چین حضور یافته‌اند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را جذب شرکت‌های فعال در زمینه مدیریت پسماند و بازیافت ذکر و خاطرنشان کرد: وضعیت ایران از نظر تولید پسماندهای خانگی، شهری، کشاورزی و بیمارستانی در شرایط خوبی قرار ندارد.

عبدلی با تاکید بر این که باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بحث مدیریت پسماند حرکت کنیم اضافه کرد: با توجه به حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه، فرصت ارتباط دوسویه و تعامل این شرکت‌ها با شهرداری تهران فراهم شده است.

وی ادامه داد: در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران حوزه معاونت سرمایه‌گذاری و فناوری نوین وجود دارد که کار امکان‌سنجی جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به تولید ۹ هزار تن زباله در روز و انتقال آنها به مجموعه آرادکوه گفت: این مجموعه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی است.

وی یکی از معضلات و دغدغه‌های مدیریت شهری تهران را موضوع پسماند و زباله‌ها عنوان کرد و افزود: حلقه اصلی و مفقوده این ماجرا دست شهروندان است که می‌تواند با روش‌های متعدد، تولید زباله را کاهش و تفکیک از مبدا را انجام دهند.

به گفته عبدلی در حال حاضر اپلیکیشنی برای جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان در مناطق ۱، ۲ و ۱۱ در حال فعالیت است که هر کاربر دارای کد بوده و پس از تحویل زباله‌های خود به این اپلیکیشن قیمت پسماند را دریافت می‌کند.

کد خبر 424573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha