همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اراده لازم بین ایران و پاکستان برای ایجاد مرزهای امن بین دو کشور وجود دارد، گفت: مذاکرات با طرف پاکستانی برای آزادی بقیه مرزبانان ایرانی ادامه دارد و وعده‌هایی در این زمینه داده شده است.

قاسمی وزارت‌خارجه

ایرنا نوشت: بهرام قاسمی گفت: معاندین به ایجاد ثبات در منطقه علاقه ای ندارند و از دیگران فرمان می گیرند تا برای ناامن کردن منطقه تلاش کنند.

وی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای آزادی بقیه مرزبانانی که در اختیار گروهک تروریستی جیش الظلم هستند، گفت: بعد از ورود تروریست ها به خاک ایران و ربایش مرزبانان، وزارت امور خارجه و سایر نهادها کار خود را آغاز کردند و در تماس های مکرر با طرف‌ پاکستانی موضوع دنبال شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه بلافاصله وزیر خارجه در راس هیاتی نظامی به پاکستان رفت و با اغلب مقامات عالی رتبه این کشور صحبت کرد و نتیجه این پیگیری ها آزادی پنج نفر از مرزبانان بود.

قاسمی ادامه داد: درباره آمار دقیق نفرات باقی مانده در دست گروهک تروریستی نمی توانم اظهار نظر کنم اما تعدادی هنوز در اختیار ربایندگان هستند و مذاکرات با طرف پاکستانی همچنان ادامه دارد و وعده هایی در این زمینه داده شده است.

سخنگو وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اقدام مشترک نظامی ایران و پاکستان علیه گروهک های تروریستی وجود دارد؟ گفت: در این زمینه تفاهمی بین ایران و پاکستان به منظور تقویت امنیت و ایجاد ثبات در مرزها وجود دارد؛ ما و پاکستان اعتقاد داریم که مرز بین دو کشور مرز صلح و دوستی است و باید کماکان مرز صلح باقی بماند.

وی با بیان اینکه اراده لازم در دو طرف به منظور ایجاد مرزهایی امن تر وجود دارد، بیان کرد: مکانیزم هایی بین دستگاه های نظامی و امنیتی دو کشور تعریف شده است و امیدواریم برای تقویت امنیت مرزها گام های موثری برداشته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با اراده ای که در دو طرف وجود دارد قطعا شاهد مرزهایی امن تر در این منطقه خواهیم بود و معاندین برای ایجاد ناامنی در منطقه راه به جایی نمی برند.

کد خبر 425835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha