یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کل بیمه مرکزی از ۲۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت غیر واقعی خسارت در بیمه شخص ثالث و بدنه خبر داد.

تقلب در بيمه

غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه ۲۰ درصد خسارت هایی که در بخش بدنه و شخص ثالث توسط شرکت های بیمه پرداخت می‌شود متقلبانه و غیر واقعی است، اظهار کرد: متاسفانه کلاهبرداری در زمینه بیمه نامه شخص ثالث زیاد است، برای کاهش این معضل راهکارهایی همچون صدور بیمه شخص ثالث به صورت الکترونیکی در نظر گرفته‌ایم تا  بتوانیم جلوی پرداخت خسارت‌های غیر واقعی را بگیریم. 

وی، الکترونیکی شدن پرداخت بیمه شخص ثالت را گامی رو به جلو برای کاهش تخلف در این زمینه برشمرد و گفت: اگر این موضوع را به درستی صورت دهیم عملا به نفع بیمه شده و شرکت های بیمه خواهد بود و حق به حق دار می رسد. 

رئیس کل بیمه مرکزی، متوسط میزان حق بیمه ای  شخص ثالث در کشور را ۵۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خسارتی که صنعت بیمه در بخش شخص ثالث پرداخت می کند این مقدار مبلغ زیادی نیست، بسیاری از شرکت ها ضریب خسارت بالای ۱۰۰ در صد در بخش بیمه شخص ثالث دارند. 

وی با بیان اینکه دلیل ضرردهی شرکت های بیمه در شخص ثالث به دلیل واقعی نبودن قیمت بیمه نامه است، اظهار کرد: پرداخت های غیر واقعی صنعت بیمه در بخش ثالث و بدنه که به ۲۰۰۰ میلیارد تومان می رسد ریسک خسارت را بسیار افزایش داده است. 

سلیمانی، میزان خسارت پرداخت شده شرکت های بیمه در بخش ثالث و بدنه را  بالغ بر ۹ میلیارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این مقدار عدد بالا و هزینه سنگینی است که با کاهش پرداخت های غیر واقعی و واقعی کردن نرخ بیمه نامه شخص ثالث و بدنه می‌توان تا حدودی ضرر شرکت های بیمه را جبران کرد. 

وی با بیان اینکه تحریم های آمریکا موجب شده تا شرکت های بیمه خارجی از بیمه ناوگان حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی امتناع کنند، تاکید کرد: به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، شرکت های بیمه اتکایی خارجی که بیمه شرکت های ایرانی را قبول می کردند به صورت یکطرفه قراردادشان را فسخ کردند که توسط بیمه مرکزی مرکزی و حساب هایی خاص ناوگان حمل و نقل بین المللی کشور، در داخل بیمه شدند. 

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که  چند شرکت بیمه خارجی لغو قرارداد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مهم نیست که چند شرکت لغو قرارداد کردند مهم این است شرکت های بزرگ بیمه‌ای که با امریکایی ها کار می کردند لغو قرار داد داشتند و  بیمه مرکزی در داخل این معضل را حل کرده است. 

کد خبر 426895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha