هوآوی سال بسیار شلوغ و پرتنشی را پشت سر گذاشت اما در نهایت به روند خوب خود ادامه داد و موفق شد بیش از ۲۰۰ میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش برساند.

فروش بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند توسط هوآوی در سال ۲۰۱۸

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، باید گفت شرکت هوآوی در سال ۲۰۱۸ گاهی پرهیاهو و گاهی آرام ظاهر شد، بعضی مواقع مدام اخبار هوآوی در سایت‌ها منتشر می‌شد و مواقعی هیچ خبری از هوآوی نبود. اما هوآوی در این سال پر افت و خیز به یک موفقیت بزرگ دست یافت. این شرکت در سال ۲۰۱۸ توانست بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به‌ فروش برساند که رکورد جدیدی برای این شرکت چینی است. هوآوی قبلاً توانسته بود در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۵۳ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. البته این خبر باعث شگفتی ما نمی‌شود، همه طرفداران حوزه تلفن‌های هوشمند با پتانسیل‌های این شرکت آشنا هستند و این تعداد فروش برای هوآوی هرچند موفقیت بزرگی است، اما قابل پیش‌بینی بود.

سری P۲۰ و Mate ۲۰ پرچم‌داران هوآوی در سال ۲۰۱۸ بودند، این دو مدل به ترتیب ۱۶ و ۵ میلیون فروش داشتند و علاقه‌مندان زیادی هم پیدا کردند. البته نقطه قوت این شرکت سری Nova است، هوآوی هنوز هم وابسته به مدل‌های میان‌رده ارزان قیمت خود است، Nova ۴ به تنهایی فروشی بیش از ۶۵ میلیون نسخه داشت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. جدا از سری P۲۰، Mate ۲۰ و Nova، برگ برنده این شرکت سری محبوب Honor است که با قیمت مناسب و عملکرد بالا همواره از پرفروش‌ترین سری‌های تلفن هوشمند در جهان محسوب می‌شود. هوآوی با دو مدل Honor ۱۰ و View ۲۰ به فروش بسیار بالایی دست یافت، هرچند که ارقام رسمی منتشر نشده است.

البته هوآوی در مسیر خود مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت، اتفاقاتی مانند دستگیری مدیر مالی هوآوی تا موقف شدن تعداد زیادی از دستگاه‌های این شرکت، می‌تواند مشکلات جدی برای هر تشکیلات محسوب شود اما هوآوی به راه خود ادامه داد و فروش خود را نه‌تنها در چین بلکه در مناطق دیگر گسترش داد و از طرفی نشان داد به آمریکا وابستگی ندارد و با توجه به ممنوعیت‌های مختلف این کشور توانست بازار خود را در مناطق دیگر به دست آورد.

هوآوی در سال ۲۰۱۸ در صدر جدول حضور داشت اما آیا می‌تواند این روند را ادامه دهد؟ مشکلاتی مانند ممنوعیت‌ها و تحریم‌های برخی کشورهای غربی می‌تواند در آینده برای این تولیدکننده چینی مشکل‌ساز باشد. البته بازارهای بزرگی مانند خود چین، هند، کشورهای کوچک و بزرگ جنوب شرق آسیا و البته خاورمیانه وجود دارد که هوآوی در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آینده خود را در این مناطق می‌بیند.

کد خبر 427361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha