همشهری آنلاین: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به توقیف دو دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس ۱۱۵ توسط پلیس راهور خوزستان گفت: توقیف این آمبولانس‌ها به علل نامشخص در حالی رخ داد که نیروهای اورژانس در حال اعزام نوزاد بدحال از شهرستان ایذه به اهواز بودند.

اورژانس

دکتر شهیار میرخشتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توقیف دو دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اظهار کرد: وظیفه و رسالت مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ نجات جان بیماران است ولی متاسفانه در این زمینه با کمبود شدید نیروی انسانی و آمبولانس مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به این مسائل و بحران‌ها، همکاران راهنمایی و رانندگی خوزستان به جای همکاری با اورژانس، طی سه روز گذشته اقدام به توقیف دو دستگاه آمبولانس کرده‌اند.

میرخشتی تصریح کرد: توقیف این آمبولانس‌ها به علل نامشخص در حالی رخ داد که نیروهای امدادی مرکز اورژانس ۱۱۵ در حال اعزام نوزاد بدحال  از شهرستان ایذه به بیمارستان آیت‌الله کرمی اهواز بودند و هر لحظه امکان از دست رفتن‌جان‌ این نوزاد وجود داشت.  

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: علاوه بر توقیف آمبولانس‌ها، کادر درمانی نیز بازداشت شدند و وسایل ارتباطی آنها نیز توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی ضبط شد.  خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، روز گذشته هر دو آمبولانس و تکنسین اورژانس آزاد شدند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط استراتژیک و جاده‌های پرتردد و همچنین آمار بالای جمعیت و حوادث جاده‌ای و غیرجاده‌ای نیازمند همکاری تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، امدادی و نظامی است تا بتوانیم خدمات درمانی را به مردم ارائه دهیم ولی در شرایط فعلی که با کمترین امکانات درحال خدمت‌رسانی هستیم متاسفانه در کار ما مشکل ایجاد می‌کنند.

میرخشتی افزود: با وجود این همه مشکلات درمانی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و کمبود شدید تجهیزات امدادی و تعداد بالای تصادفات آیا توقیف آمبولانس‌ها اقدامی منطقی است؟

کد خبر 428093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha