همشهری آنلاین: مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در دوحه قطر با کسب دو مدال توسط احسان حدادی و بهنام شیری به پایان رسید.

احسان حدادي- بهنام شيري

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، در سومین روز از بیست و سومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که در دوحه قطر در حال برگزاری است، مهسا میرزاطبیبی در ماده پرش با نیزه از مانع ۳.۶۰ متری عبور کرد و در ارتفاع ۳.۸۰ متری با سه خطا متوقف شد و به کار خود پایان داد.

اما نمایندگان ۱۵۰۰ متر تیم ملی موفق شدند به دور نهایی این ماده راه یابند.

مسلم نیادوست با ثبت رکورد ۳:۵۵.۹۳ دقیقه در دسته نخست در جایگاه دوم قرار گرفت و فینالیست شد و امیر مرادی نیز در دسته دوم دور مقدماتی این ماده با زمان ۳:۴۹.۴۳ دقیقه به دور نهایی صعود کرد.

اما در روز پایانی این مسابقات هم نمایندگان کشورمان با حریفان خود به رقابت پرداختند.

  • ۱۵۰۰ متر نفس‌گیر برای مرادی و نیادوست

مرادی با رکورد ۳:۴۴.۷۵ دقیقه ضمن ثبت بهترین عملکرد فصل خود به مقام ششم رسید و نیادوست نیز با زمان ۳:۴۶.۲۵ دقیقه به عنوان نهم رضایت داد.

  • توقف کیوان در ارتفاع ۲.۱۹متری

قهرمان و رکورددار پرش ارتفاع ایران که با عبور از مانع ۲.۱۶ متری با شایستگی فینالیست شده بود، در پرش از مانع ۲.۱۹ متری متوقف شد و در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

  • هفتمی کاردان در پرتاب دیسک

پرتابگر اردبیلی تیم ملی در ماده پرتاب دیسک با پرتابی به طول ۵۱.۴۹ متربه مدال نرسید. ژاله کاردان با ثبت این رکورد بهترین نتیجه شخصی خود را رقم زد و در جایگاه هفتم پرتابگران آسیا ایستاد.

  • هشتمی و نهمی در ۵۰۰۰ متر

پس از حذف دور مقدماتی ماده ۵۰۰۰ متر، برگزاری این مسابقه به روز پایانی موکول شد و تیم ملی ایران نیز در این ماده دو نماینده داشت. در پایان این مسابقه حسین کیهانی با زمان ۱۳:۵۶.۸۶ دقیقه به کسب مقام هشتم رضایت داد و جلیل ناصری هم با زمان ۱۴:۱۹.۸۲ به عنوان نهم رسید.

  • دستاربندان جوان پانزدهم آسیا شد

تکتم دستاربندان در ماده ۱۵۰۰ متر بانوان ضمن ارتقای رکورد شخصی خود با زمان ۴:۳۷.۸۱ دقیقه به عنوان پانزدهم رسید تا پرونده تیم ایران در شب پایانی هم بسته شود.

به این ترتیب تیم ملی دو و میدانی ایران با کسب یک مدال طلای احسان حدادی و یک مدال نقره بهنام شیری در ماده پرتاب دیسک، یک عنوان چهارمی حسین کیهانی در ۳۰۰۰ متر با مانع، یک مقام چهارمی شاهین مهردلان در پرتاب وزنه، دو عنوان ششمی مهدی پرجهان در ۴۰۰ متر با مانع و ۱۵۰۰ متر امیر مرادی، یک مقام هفتمی ژاله کاردان در پرتاب دیسک و یک مقام هشتمی حسین کیهانی در ۵۰۰۰ متر به کار خود پایان داد.

همچنین دو رکورد ملی ۴۰۰ متر با مانع و ۸۰۰ متر بانوان توسط مهدی پیرجهان و تکتم دستاربندان نیز در جریان برگزاری این مسابقات شکسته شد.

کد خبر 438714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha