پیام طبرسی گفت: داروی خاصی برای درمان کرونا وجود ندارد. اصل درمان مبتلایان به کرونا بر پایه اکسیژن‌درمانی و مراقبت‌های پزشکی است.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، این روزها آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا به اوج خود رسیده است. براساس گزارش‌های سخنگوی وزارت بهداشت و درمان تعداد مرگ‌ومیرهای روزانه به بیش از ۴۵۰ نفر در روز رسیده است. 

از سوی دیگر ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت میزان مبتلایان به کرونا را بیش از این ارقام دانست و گفت که بسیاری از افراد بدون اطلاع از بیماری خود در سطح شهر تردد داشته و همین قضیه میزان مبتلایان را افزایش داده است. هم‌اکنون شیب تند ابتلا به کرونا و افزایش مرگ‌ومیرها نگران کننده است، اوضاع تمام مراکز درمانی و بیمارستانی مناسب نیست و به این مراکز می‌توان به عنوان بمب ابتلا به کرونا یاد کرد.

پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، درباره اینکه چه افرادی در صورت ابتلا به کرونا باید به مراکز درمان مراجعه کنند، گفت: افراد در صورت بروز احساس فشار در قفسه سینه، نفس تنگی، تندی تنفس، خفگی، تغییرات در سطح هوشیاری و خواب‌آلودگی باید برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او درباره اثربخشی داروها در درمان کرونا توضیح داد: داروی خاصی برای درمان کرونا وجود ندارد. هم‌اکنون داروهایی همچون رمدیسیویر، اینترفرون و... در روند درمان برخی افراد تاثیرگذار است.

طبرسی افزود: اصل درمان مبتلایان به کرونا بر پایه اکسیژن‌درمانی و مراقبت‌های پزشکی است.

به گفته این پزشک متخصص عفونی، در شرایط کنونی به ‌دلیل شلوغی بیمارستان‌ها این اماکن به محل شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و برخی از افراد از رفتن به مراکز درمانی ممانعت دارند.

افراد بیمار در مراحل اولیه بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند

طبرسی درباره اینکه چه افرادی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: افراد در صورت بیماری باید به مراکز درمانی مراجعه کنند. بیماری کرونا خطرناک است.

این پزشک عفونی ادامه داد: بسیاری از افراد در خانه مانده و با کاهش سطح اکسیژن به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. اغلب این افراد در حالی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد و میزان مرگ‌ومیر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: باید افراد بیمار در مراحل اولیه بیماری به مراکز درمانی مراجعه و برای درمان اقدام کنند، طبیعتا با تجویز دارو و گذراندن مراحل درمانی جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.

طبرسی در پاسخ به این سوال که می‌توان به کرونا به شکل خفیف مبتلا شد یا خیر، گفت: تاکنون علم به این درجه از یافته‌ها نرسیده است. بهترین اقدام پیشگیری برای مصونیت در برابر کروناست.
 

کد خبر 565206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha