سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اشرف غنی،رئیس‌ جمهور افغانستان در فرمانی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری را برکنار کرد.

در فرمان کوتاه محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری منتشر شده، به اصل ۶۴ قانون اساسی افغانستان اشاره شده که اختیار عزل و نصب کارمندان ارشد دولتی را به رئیس جمهور داده است.

تاکنون دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان درباره دلیل برکناری احمد ضیا مسعود، نماینده فوق‌العاده رئیس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب جزییاتی ارائه نکرده است.

احمد ضیا مسعود، معاون سابق ریاست‌جمهوری افغانستان و معاون حزب جمعیت اسلامی است که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۴ برخلاف تصمیم این حزب در کنار اشرف غنی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، اجمل سیلاب، یکی از دستیاران مسعود گفت که او هم‌اکنون نشستی را با مشاوران خود برگزار کرده و به زودی به تصمیم رئیس‌جمهور افغانستان واکنش رسمی نشان خواهد داد.

دیگر منابع نزدیک به احمد ضیا مسعود به بی‌بی‌سی گفته‌اند که او در مورد این فرمان رئیس‌جمهور اطلاعي نداشته و از راه رسانه‌ها از آن مطلع شده است.

احمد ضیا مسعود از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۱ به عنوان نماینده احمدشاه مسعود، برادرش و حزب جمعیت اسلامی در پاکستان ایفای وظیفه کرد.

کد خبر 367385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha