جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرکرده جدید تروریست های مالزیایی گروه تکفیری داعش در سوریه به هلاکت رسید.

هلاکت سرکرده مالزیایی داعش در سوریه

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' روز جمعه اعلام کرد 'محمد فضیل عمر' 25 ساله در حمله هوایی ارتش سوریه به تروریست ها در رقه که به عنوان پایتخت این گروه تروریستی شناخته می شود، به هلاکت رسید.

وی که به عنوان 'ابو قطیبه' شناخته می شود، چندی پیش جانشین 'محمد وندی محمد جدی' تروریست شماره یک مالزی شد که در سوریه کشته شد.

پلیس مالزی اواسط اردیبهشت ماه هلاکت 'محمد وندی محمد جدی' معروف به 'ابوحمزه' سرکرده تروریست های مالزی در سوریه را تایید کرد و 'محمد فضیل عمر' 25 ساله جانشین وی شده بود.

به نوشته 'نیو استریت تایمز'، 'محمد فضیل عمر' نیز ماه گذشته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین سوریه به هلاکت رسیده است.

براساس این گزارش، احتمال دارد 'محمد رفیع الدین'، 'وان محمد عقیل وان زین العابدین' (عقیل زینل) و یا 'محمد ظهر' به عنوان جانشین 'محمد فضیل عمر' سرکرده تروریست های مالزیایی داعش انتخاب شده باشند.

مقامات بر این باورند که این سه تروریست همچنان در رقه حضور دارند.

'فضیل' ماه مه سال 2014 پس از اینکه توسط 'محمد لطفی عارفین' عضو سابق حزب اسلامی مالزی (پاس) در کداح گمراه شده بود، به سوریه عزیمت کرد.

'محمد لطفی عارفین' جزو نخستین تروریست های مالزیایی بود که به سوریه رفت و به هلاکت رسید.

'لطفی' و همراهانش با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک در تلاش برای جذب مالزیایی ها برای حضور در کنار داعش در سوریه و همچنین گسترش تفکرات افراطی این گروه تروریستی بودند.

وی همچنین وظیفه آموزش قرآن به فرزندان اعضای داعش، انتقال منابع مالی به حامیان داعش و محافظت از پست های امنیتی را بر عهده داشت.

از جمله کسانی که توسط 'فضیل' گمراه شد می توان به 'گرگ تنهای' 17 ساله ای اشاره کرد که سال گذشته در حمله تروریستی در شهر 'سانداکان' در ایالت صباح مالزی گردشگران خارجی را هدف قرار داد. هر چند وی قبل از عملی کردن هدف خود، بازداشت شد.

این نوجوان مالزیایی اهل صباح پیشتر 'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی را تهدید به مرگ کرده بود.

از ابتدای سال 2013 تاکنون 34 مالزیایی در سوریه کشته شده و 53 مالزیایی دیگر در گروه تکفیری داعش فعالیت تروریستی انجام می دهند.

نیروهای امنیتی مالزی موفق شده اند از اواسط سال 2013 تاکنون بیش از 300 متهم فعالیت های تروریستی را در این کشور بازداشت کنند.

کد خبر 376813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha