در روزهایی که آمار تلفات جاده‌ای بیشتر از همیشه است و درست در روزی که سانحه برای یک اتوبوس مسافربری در محور جاجرود باعث مرگ ۱۱نفر شد، مسئولان مجلس و قوه‌قضاییه اعلام کردند به موضوع تصادفات جاده‌ای ورود خواهند کرد.

 در نخستين خبر بهرام پارسايي عضو هيأت رئيسه كميسيون اصل۹۰ مجلس با اعلام رسيدگي به اين موضوع در كميته اقتصادي اين كميسيون گفت: «سالانه حدود ۲۰هزار نفر در تصادفات جاده‌اي كشته مي‌شوند و چندين برابر اين عدد مصدوم و نقص عضو از اين حوادث به جاي مي‌ماند. سالانه حدود ۴۰‌هزار ميليارد تومان خسارت ناشي از تصادفات جاده‌اي به كشور تحميل مي‌شود. كميسيون اصل۹۰ اين موضوع را از نظر ايمني راه و خودروها مورد بررسي قرار مي‌دهد تا بتوانيم به حذف عوامل مرگ آفرين در جاده‌ها كمك كنيم.»

پس از دستور رئيس قوه قضاييه به دادستان كل كشور درخصوص پيگيري اين موضوع، روز گذشته دادستان كل كشور نيز از تشكيل كارگروه تخصصي و ويژه‌اي با ضرب‌الاجل يكماهه براي بررسي مشكلات، موانع و راهكارهاي كاهش و كنترل حوادث جاده‌اي خبر داد. حجت‌الاسلام منتظري ازدستور به دادستان‌ها درباره رسيدگي‌هاي فوري به حوادث رانندگي و حوادث مرتبط با مسافران با هدف كاهش اتلاف وقت و سرگرداني آنان حين مسافرت خبر داد و گفت:« احساس مي‌شود كه در جرايم رانندگي بازدارندگي مناسب وجود ندارد درحالي‌كه براي متخلفان نبايد به جريمه كردن اكتفا كنيم و بايد راه‌هاي ديگري براي نقره‌داغ كردن افرادي كه با بي‌توجهي به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي موجب خسارت‌هاي جاني و مالي براي خود و ديگران مي‌شوند درنظر گرفت.» جاده‌هاي ايران هر نيم ساعت يك كشته و 20مجروح مي‌گيرند.

کد خبر 381961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha