سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع آگاه اعلام کردند مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با فشارهای داخلیشدیدی بر سر راه بلندپروازی‌هایش برای تبدیل اقلیم کردستان عراق به یک کشور مستقل روبه‌روست.

 منابع اعلام کردند، علاوه بر فشارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی که بر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اعمال می‌شود اخباری نیز مبنی بر مخالفت شدید نچيروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان با تلاش‌های عمویش، مسعود بارزانی برای اعلام استقلال کردستان مطرح است.

منابع سیاسی آگاه در اربیل خاطرنشان کردند، نچيروان با تلاش‌های عمویش برای جدایی از عراق مخالف بوده و معتقد است که زمان برای این کار مناسب نیست.

اين منابع در مصاحبه با روزنامه العرب گفتند: نچيروان بارزانی از اعتماد نهادهای سیاسی گسترده‌ای در واشنگتن، تهران، آنکارا و بغداد برخوردار است و مواضع سیاسی او "عاقلانه" خوانده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن،نچيروان بارزانی از این امر هراس دارد که فشارهای اقتصادی بر کردستان عراق به دلیل تقلا برای جدایی از عراق و همچنین در سایه پیامدهای بحران مالی گسترده اقلیم کردستان به دلیل کاهش قیمت نفت و توقف پرداخت حقوق کارمندان کردستان از سوی بغداد باعث شود که نهضت عمرانی در اقلیم کردستان محدود شود و باز بایستد.

پس از حضور نچيروان بارزانی در محافل سیاسی کردستان، شهر اربیل شاهد دوره طلایی خود در سطح اقتصادی شد چراکه نخست وزير اقليم در دستیابی به تفاهم‌هایی با شرکت‌های بین‌المللی برجسته در زمینه‌های مختلف اقتصادی مهارت داشته و فضای حقوقی مناسبی را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اقلیم کردستان فراهم کرد.

پس از برگزاری همه‌پرسی در کردستان در ۲۵ سپتامبر(3 مهر)، امکان تحریم‌های اقتصادی شدید علیه اقلیم کردستان بسیار بالا گرفته است.

کد خبر 384677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha