دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

حمید هامون: اگر خوب به دور و بر خودمان نگاه کنیم، خیلی وقت‌ها می‌توانیم جشن بگیریم.

دوچرخه شماره ۹۱۵

براي جشن‌گرفتن حتماً موضوعي خانوادگي يا مناسبتي لازم نيست؛ همين كه در كم‌تر از 10روز گوشمان پر مي‌شود از خبرهاي خوب و شيرين درخشش ورزشكاران ايراني در رشته‌هاي گوناگون، جشن گرفتن دارد. اين‌طور نيست؟

ما هم در اين‌جا جشن كوچكي گرفته‌ايم؛ جشني كوچك براي ورزشكاران قهرمان كشورمان.

 

دوچرخه شماره ۹۱۵

عكس: سايت فدراسيون فوتسال آسيا

 

عادت كرده‌ايم كه تيم ملي فوتسال كشورمان را هميشه در اوج ببينيم. براي تيم ششم رده‌بندي فوتسال فيفا كه سال 2016 ميلادي به مقام سوم جام‌جهاني فوتسال هم دست پيدا كرده و پيش از اين هم 11بار قهرمان آسيا شده بود، قهرماني در آسيا محتمل‌ترين اتفاق است.

همين اتفاق هم افتاد و فوتساليست‌هاي كشورمان موفق شدند با پيروزي چهار بر صفر در برابر ژاپن در بازي فينال، براي دوازدهمين‌بار قهرمان آسيا شوند.

گفتني است تيم ملي ايران در اين دوره‌ي رقابت‌ها، با پيروزي در تمام بازي‌هايش در برابر تيم‌هاي عراق، چين و ميانمار در مرحله‌ي گروهي و تيم‌هاي تايلند، ازبكستان و ژاپن در مرحله‌ي حذفي و مجموع 50گل زده و شش گل خورده، به مقام قهرماني دست يافت.

ناگفته نماند كه در مجموع 15دوره‌ي جام ملت‌هاي آسيا، ايران با 12قهرماني و ژاپن با سه قهرماني، تنها قهرمانان آسيا در ادوار گذشته بوده‌اند.

 

دوچرخه شماره ۹۱۵

عكس: سايت فدراسيون كوه‌نوردي و صعودهاي ورزشي ايران

 

شايد اسم ورزش يخ‌نوردي، نسبت به ورزش‌هاي ديگر كم‌تر به گوشتان خورده باشد. يخ‌نوردي، ورزشي شبيه به صخره‌نوردي است؛ با اين تفاوت كه در آن ورزشكاران از سطح‌‌ها و مسيرهاي شيب‌دار ساخته‌شده از يخ بالا مي‌روند.

خبر خوب اين‌كه در جريان رقابت‌هاي يخ‌نوردي جام‌جهاني و قهرماني آسيا که در شهر «چئونگ‌سونگ» در کره‌جنوبي در ماده‌ي سرعت برگزار شد، تيم ملي يخ‌نوردي کشورمان، با درخشش مردان و زنان ورزشكارمان، در مجموع مدال‌ها، بالاتر از تيم ميزبان به عنوان قهرماني رسيد.

در جريان اين رقابت‌ها، «زينب کبري موسوي» با کسب مدال طلا، «نسرين عبدالرحيمي» با کسب مدال نقره و «شبنم اسدي» با کسب مدال برنز، هرسه سكوي قهرماني ماده‌ي سرعت را در بخش زنان به خودشان اختصاص دادند. هم‌چنين «محسن بهشتي»، مدال طلاي ماده‌ي سرعت و «محمد‌رضاصفدريان» مدال برنز ماده‌ي ليد را در بخش مردان كسب كردند.

در‌نهايت نيز تيم ملي يخ‌نوردي ايران با 360امتياز، بالاتر از کره‌ي‌ جنوبي قرار گرفت و به مقام قهرماني آسيا دست يافت.

 

دوچرخه شماره ۹۱۵

عكس: سايت فدراسيون هاكي ايران

 

هاکي داخل سالن، از آن دسته ورزش‌هاي تيمي است كه در كشور ما كم‌تر شناخته‌شده است و كم‌تر خبرهايش به گوشمان مي‌رسد. حالا خوب است اين خبر را به هم برسانيم كه ورزشكاران تيم هاكي داخل سالن كشورمان كه از سال 2008 تا 2017 ميلادي، در تمامي هفت دوره‌ي جام ملت‌هاي آسيا قهرمان آسيا شد، اين‌بار موفق شدند گامي بزرگ و مهم در جام‌جهاني هاكي آلمان بردارند و در مقام سوم دنيا بايستند.

تيم ملي ايران در مرحله‌ي گروهي با تيم‌هاي اتريش، بلژيك، سوئيس، روسيه و آفريقاي جنوبي هم‌گروه بود. اين تيم توانست با پيروزي در برابر سوئيس، آفريقاي جنوبي و روسيه و تساوي در برابر تيم‌هاي بلژيك و اتريش، بدون باخت و با 11امتياز و فقط با احتساب تفاضل گل در مقام دوم گروه جاي بگيرد و به دور بعد صعود كند.

در مرحله‌ي حذفي نيز ورزشكاران ايراني با شكست تيم‌ جمهوري چك به نيمه‌نهايي جام‌جهاني صعود كردند، اما در برابر آلمان شكست خوردند و به ديدار رده‌بندي راه يافتند. تيم ايران در ديدار رده‌بندي نيز توانست پنج بر صفر استراليا را شكست دهد و براي اولين‌بار به مقام سوم جهان دست پيدا كند.

 

دوچرخه شماره ۹۱۵

عكس: سايت فدراسيون دو و ميداني ايران

 

هشتمين دوره‌ي مسابقات دو و ميداني داخل سالن قهرماني آسيا از 12 تا 14 بهمن‌ 1396 در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران با حضور 23تيم آسيايي برگزار شد.

ورزشكاران ايراني در اين رقابت‌ها پنج مدال طلا، 9نقره و 10برنز به‌دست آوردند و در مجموع تيمي پس از قزاقستان در رتبه‌ي دوم اين رقابت‌ها ايستادند. بي‌شك همه‌ي مدال‌هاي رنگارنگ كاروان ورزشي ايران ارزشمند هستند، اما شايد در اين ميان مدال طلاي «سپيده توكلي» در ماده‌ي پنجگانه، يكي از شيرين‌ترين مدال‌هاي اين رقابت‌ها بود.

او كه در اولين روز رقابت‌ها در پرش ارتفاع، ركورد ملي پرش ارتفاع زنان را شكسته و موفق شده بود مدال نقره‌ي پرش ارتفاع را نيز كسب كند، در روز پاياني توانست با امتياز 4038، هم ركورد ملي را جا‌به‌جا كند و هم قهرمان ماده‌ي پنجگانه‌ي اين رقابت‌ها شود.

کد خبر 399944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha