همشهری آنلاین: تعداد تماشاگران سینما در اروپا در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن با دو و نیم درصد افزایش به عدد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر رسید.

آخرین مبارز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، گزارش سالانه اتحاديه بين‌المللي سينماها منتشر شد كه بر اساس اطلاعات موجود در بخش سينماروهاي سال 2017، در 37 كشور اروپايي يك ميليارد و 300 ميليون نفر به سينما رفتند و هشت ميليارد و 600 ميليون يورو بليت خريدند. اگر ملاك 28 كشور عضو اتحاديه اروپا باشند، تعداد تماشاگران سينما در اين اتحاديه شش‌دهم درصد كاهش يافته و هزينه خريدن بليت با نيم‌درصد كاهش به هفت ميليون يورو رسيد.

سينماي اروپا يك‌چهارم گردش مالي و تعداد تماشاگران سينماي جهان را در اختيار دارد و افزايش 2.5 درصدي عملكرد آن در سال گذشته ميلادي بيش از هر چيز مديون سينمادوستان روسيه‌اي است. مردم كشور ميزبان جام جهاني فوتبال در سال 2017 بيش از هر سال ديگر به سينما رفتند و تعداد بليت‌هاي فروخته‌شده سينماهاي آن به عدد بي‌سابقه 212 ميليون رسيد. به اين ترتيب، روسيه به بزرگ‌ترين بازار در اتحاديه بين‌المللي سينماها تبديل شد.

درآمد گيشه سينماهاي روسيه در سال گذشته ميلادي كمي كمتر از 10 درصد افزايش يافت كه به لطف اكران فيلم‌هايي چون «آخرين مبارز» به دست آمد؛ يك فيلم روسي-آمريكايي كه دومين فيلم پرفروش سينماي روسيه بود. تركيه هم كه خارج از اتحاديه اروپاست، سالي پربار در عرصه سينما داشت و تعداد تماشاگران آن 22 درصد افزايش يافت. اين افزايش در تعداد بليت‌هاي فروخته‌شده بر درآمد گيشه هم موثر بود و آن را حدود 26 درصد بالا برد.

برخلاف افزايش 2.5 درصدي درآمد و 1.4 درصدي تماشاگران در بريتانيا، اوضاع سينما در ايتاليا بسيار بحراني به نظر مي‌رسد. تعداد تماشاگران سينما در كشور چكمه‌اي اروپا با بيش از 12 درصد كاهش نسبت به سال 2016 به حدود 92 ميليون نفر رسيد و درآمد سينماها هم با حدود 12 درصد كاهش روي عدد 585 ميليون يورو ايستاد.

تعداد سينما در اروپا 40 هزار و 500 سالن است كه به اين ترتيب به ازاي هر يك ميليون شهروند 49 سالن وجود دارد. سال گذشته ميانگين سينما رفتن اروپايي‌ها يك و نيم بار بود؛ 3.4 در ايرلند و 3.3 در فرانسه در مقابل يك‌دهم در آلباني و دودهم در مقدونيه. سهم فيلم‌هاي اروپايي هم در عددهاي به دست آمده با اندكي افزايش به حدود 28 درصد رسيد.

کد خبر 407967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha