گروه ورزش- علی شاکری: تیم ملی هندبال کشورمان هم‌اکنون بدون چند بازیکن اصلی‌‌اش و با تیمی دگرگون شده نسبت به مسابقات انتخابی المپیک در قطر به‌سر می‌برد و در نخستین بازی تدارکاتی‌‌اش نیز با 2‌گل اختلاف مغلوب میزبان خود شد.

تیم ملی بعد از قطر قرار است راهی کرواسی شده تا قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا در دیدارهای چند جانبه این کشور نیز حاضر شود. دلیل غیبت این بازیکنان کلیدی، مشکلات آنها با ریمانیچ، سرمربی نروژی‌الاصل تیم است که در جریان مسابقات انتخابی المپیک لندن به‌وجود آمد و این خود می‌تواند زنگ خطری در راه نتیجه نگرفتن این تیم در رویداد مهمی چون مسابقات انتخابی جام جهانی محسوب شود. فدراسیون در این میان در انتخاب میان ریمانیچ و بخشی از بازیکنان معترض و کلیدی تیم ملی، جانب سرمربی خارجی را گرفته و به نوعی عذر بازیکنان باتجربه تیم ملی را خواسته است. در این میان آنچه عجیب می‌نماید سکوت معنی دار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نسبت به اتفاقات اخیر رخ داده در هندبال است و اینکه این دو ارگان اصلی ورزش هیچ واکنشی به مشکلات هندبال از خود نشان نداده‌اند.

احتمال ضعیف بازگشت معترضین

رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با همشهری پیرامون حاشیه‌های به‌وجود‌آمده گفت: «ریمانیچ کار خلافی صورت نداده و در کارش هم بسیار با دیسیپلین و جدی عمل کرده است. در ضمن به هیچ کس هم توهین نکرده، شاید رفتارش کمی خشک بوده باشد ولی اینکه گفته می‌شود او به ملیت بازیکنان توهین کرده اصلا واقعیت ندارد و این نوعی توهین به‌خود من و مسئولان هندبال است و دیدید ‌الله کرم استکی که همچنان جنگ رسانه‌ای را در روزنامه‌ها با ریمانیچ دنبال می‌کند، یکی از دلایل غیبتش در کمیته انضباطی را جمع‌آوری مدارک کافی برای اثبات حرف‌هایش در کنار درگیری با امتحانات دانشگاهی اعلام کرد». جلال کوزه‌گری ادامه داد:

«بعد از آمدن از کره با ریمانیچ هم جلسه داشتیم و از او خواستیم که طبق برنامه‌های ما حرکت کند و انعطاف‌پذیری بیشتری با بازیکنان و همکاری نزدیک‌تری با علیرضا حبیبی مربی تیم ملی و بازیکنان اردونشین داشته باشد و رفتارهای ریمانیچ به شهادت خود اردونشینان کاملا پس از این جلسه تغییر پیدا کرده است ولی با این وجود تعدادی از همان بازیکنان معترض نه تنها حاضر به اعتراف به اشتباهشان و بازگشت به تیم ملی نشدند، بلکه علنا وجهه سرمربی تیم ملی و کار فنی‌‌اش را همچنان با انتقادهای بی‌پایه و اساس زیر سؤال می‌برند و برای او و حتی فدراسیون نیز خط و نشان می‌کشند». وی در پاسخ به این سؤال که احتمال بازگشت بازیکنان معترض غایب به تیم ملی درصورتی‌که که حرف‌های خود را پس بگیرند چقدر است گفت: «احتمال ضعیفی دارد که این بازیکنان با توجه به غیبت در اردوهای اول و دوم به تیم ملی برگردند و معتقدم که بازیکنان جایگزین نه تنها چیز زیادی از معترضین کم ندارند، بلکه برعکس آنها انگیزه زیادی هم برای کسب موفقیت و درخشش دارند که جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نمی‌گذارد».

ناظر کمیته ملی المپیک: بازیکن نباید در کار مربی دخالت کند

ابوالحسن مهدوی مدیر سابق تیم‌های ملی هندبال و ناظر کمیته ملی المپیک که در کره از نزدیک شاهد درگیری برخی بازیکنان و ریمانیچ بوده در مورد اتفاقات اخیر می‌گوید: «ریمانیچ یک مربی سختگیر است و همانند ماچک نتوانسته با بازیکنان خوب ارتباط برقرار کند. شاید هم به لحاظ فنی در یکی دو بازی اشتباهاتی داشت و حتی کمتر از کمک ایرانی خود (حبیبی) استفاده کرد ولی این دلیلی نیست که بازیکن به‌خود اجازه دخالت در کار مربی دهد. من فکر می‌کنم دیگر صلاح نباشد که آن چند بازیکن فعلا با توجه به نبودنشان در مراحل قبلی اردویی به تیم ملی برگردند و بعد باید نشست و به راه‌حل مناسب‌تری رسید. »

منبع: همشهری آنلاین