همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آماده شدن آئین‌نامه بازنگری شده استعدادهای درخشان در مقطع دکتری خبر داد و گفت: مراحل بازنگری آئین‌نامه استعدادهای درخشان برای مقطع دکتری به پایان رسید و هفته آینده به دانشگاه‌های کشور ابلاغ می‌شود.

به گزارش مهر، دكتر عبدالرحیم نوه ابراهیم با بيان اين خبر، به سه شرط اصلی برای بهره‌مندی دانشجویان دکتری از تسهیلات این آئین‌نامه اشاره کرد و گفت: بر اساس این آئین‌نامه، حداقل معدل لیسانس 16 و معدل فوق لیسانس 17 اعلام شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: از تاریخ دانش‌آموختگی نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد، پیش از این مدت زمان یکسال مطرح شده بود اما به علت تقاضای دانشجویان و ارسال ای‌میل‌هایی به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مقرر شد بازه زمانی دو سال در نظر گرفته شود.

وي، شرط ديگر را داشتن حداقل نمره 500 تافل، آیلتس یا معادل آن اعلام کرد و در این زمینه یادآوری کرد: یک جدول 100 امتیازی در آئین‌نامه در نظر گرفته شده که به 40 امتیاز پژوهشی، 30 امتیاز آموزشی و 30 امتیاز مصاحبه تقسیم می‌شود.

به گفته نوه ابراهیم، این آئین‌نامه هفته آینده ابلاغ می‌شود و از مهر ماه 94 اجرایی خواهد شد.