مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: رشد ۵۶ درصدی تقاضای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، بیانگر محقق شدن رونق تولید در استان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داوود کارگرزاده با اشاره به پروانه اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، اظهار کرد: با توجه سال گذشته، تقاضای اخذ پروانه کاربرد استاندارد در استان ۵۶ درصد رشد داشته است.

این مسئول ادامه داد: کاهش ضایعات، کاهش هزینه تولید، کاهش قیمت تمام‌شده، افزایش بهره‌وری، افزایش رضایتمندی از کالای با کیفیت و اصلاح الگوی مصرف و استقبال مردم برای خرید کالاهایی تولید داخل؛ از مواردی است که با رعایت استانداردها حاصل شده و مجموعه این عوامل منجر به رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مولفه‌هایی که موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود حمایت از کالای ایرانی است همچنین توجه و حمایت از تولیدات داخلی سبب به گردش درآمدن چرخ‌های تولید شده و از این‌رو بسیاری از مسائل و بحران‌های اقتصادی جامعه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: رشد ۵۶ درصدی تقاضای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد، بیانگر محقق شدن رونق تولید در استان است.

کارگرزاده با بیان اینکه تا زمانی که مردم از کالای ایرانی استقبال نکنند، عملا نمی‌توان شاهد حمایت از کالای ایرانی و افزایش رونق تولید خواهد بود، تصریح کرد: بنابراین باید مزایا و امتیازات استفاده از کالای داخلی برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مطرح و فرهنگ درست حمایت از محصول ایرانی در کشور نهادینه شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن‌ها است و تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده سازند و محصول با کیفیت قابل قبول و درخور آن‌ها عرضه کنند.