قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸ تحت تاثیر کاهش نرخ انس جهانی طلا و قیمت دلار ریزش کرد و به نرخ ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به فروش رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با شیب تند کاهشی نسبت به انتهای هفته گذشته به نرخ  ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، داد و ستد شد.

کاهش قیمت دلار و اونس مهم‌ترین عامل سقوط قیمت طلا و سکه در معاملات امروز به شمار می رود. قیمت دلار در روزهای اخیر به دلیل قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF رشد قابل توجهی را تجربه کرده بود اما امروز بیش از ۵۵۰ تومان افت کرد.

عبور قیمت اونس در بازارهای جهانی که در هفته گذشته از مرز یک هزار و ۶۰۰ دلار عبور کرده بود، تحت تاثیر تحولات مربوط به کامودیتی ها، رشد اقتصادی جهانی و شیوع کرونا و تصمیمات اقتصادی دولت چین، به یکباره سقوط کرد و به یک هزار و ۵۸۷ دلار عقب نشینی کند.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه، ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز حدود ۹۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

نرخ‌های اعلامی بر اساس آخرین قیمت بازار در زمان تهیه خبر بوده و نرخ‌ها در طی روز با نوسان همراه است.

هر اونس طلای جهانی نیز ۱۵۸۷ دلار و ۳۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۵۹ هزار تومان معامله می‌شود.