نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی مدیریت این کلانشهر برای سال ۹۹ در صحن علنی شورا به تصویب رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی سورانه افزود: این بودجه نسبت به سال جاری یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بیشتر است و در ارزیابی عملکرد مالی شهرداری در سال جاری بودجه ۴  هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی این کلانشهر به‌ صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی بیان کرد: اصلاح آسفالت سطح معابر شهری و رفع مشکلات این بخش، بهبود زیباسازی شهری و تقویت امکانات پارک‌ها در بودجه سال آینده شهرداری اراک به‌صورت پررنگ‌تری دیده شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بودجه فرهنگی شهرداری اراک سال آینده نسبت به امسال ۲ برابر افزایش دارد و این مهم با هدف حمایت از مولدان فرهنگ و هنر و تقویت مسائل اجتماعی و فرهنگ شهرنشینی اعمال شده است.

سورانه اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح در بودجه سال آتی شهرداری اراک «محله محور بودن» است که به نظر یک شعار می‌رسد و تا زمانی‌که نیازها و کمبودهای محله‌ای مشخص نباشد نمی‌توان بودجه را محله‌مور هزینه کرد.

 وی در مورد بحث ویروس کرونا نیز گفت: مدیریت شهری اراک برای این تهدید سلامت بودجه خاصی ندارد و با محدودیت منابع مالی عملکرد شهرداری اراک در ضدعفونی و گندزدایی شهر قابل تقدیر است چرا که با جدیت و به‌طور مداوم گندزدایی اماکن شهری را انجام می‌دهد و تاکنون کارنامه درخشانی داشته است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: شهرداری اراک اعتبارات گندزدایی و ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا از سرجمع بودجه‌های این نهاد تامین کرده است.