معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: متولیان مساجد بدون تهویه هوا که به برگزاری مراسم شب‌های قدر اقدام کنند اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، ناصر خوش‌خبر با اشاره به دستورالعمل‌های ممنوعیت برگزاری مراسم قدر در مساجد فاقد تهویه اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، گفت: زمینه و بستر برگزاری مراسم شب‌های قدر در تمامی مساجد استان منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شد.

وی افزود: مساجد دارای فضای باز شرکت کنندگان در فضای باز با رعایت فاصله یک متری می‌توانند مراسم شب‌های قدر را برگزار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در مساجدی که فضای روباز نداشته و در شبستان‌ها مراسم برگزار می‌شود شرکت کنندگان تنها مجاز به استفاده از یک چهارم ظرفیت مسجد هستند.

وی تأکید کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران خاص، کودکان و سالمندان در این مراسم شرکت نکنند و مراسم را از پخش مستقیم مشاهده کنند.

خوش خبر افزود: شرکت کنندگان از دستکش، ماسک و وسایل شخصی از جمله ادعیه، جانماز، تسبیح، مهر و قرآن استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در شهرستان‌ها تیم‌هایی متشکل از هیات امنا، بسیج و نیروهای فرمانداری‌ها برای رصد وضعیت مساجد تشکیل شده است.