سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونا در قزوین گفت: به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا از امروز ارائه خدمت در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی به افراد بدون ماسک ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از قزوین، منوچهر حبیبی بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در کشور و استان ایجاد شده و شاهد گسترش آن در برخی مناطق هستیم لازم است محدودیت‌ها و نکات بهداشتی با جدیت بیشتری اجرا شود.

وی بیان کرد: در این راستا بازدیدهای سرزده از اداره‌ها و نیز واحدهای صنعتی خواهیم داشت تا استفاده از ماسک نهادینه شود.

حبیبی اضافه کرد: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، استفاده از ماسک مناسب‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود و ما نیز در این زمینه باید جدی‌تر عمل کنیم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یادآور شد: با توجه به تذکر و ابلاغیه‌های قبلی در استان مقرر شده تا کارمندان اداره‌ها و کارگران واحدهای تولیدی و نیز ارباب رجوع حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: در این راستا بازرسان ستاد کرونا در استان به صورت سرزده از اداره‌ها و واحدهای تولیدی بازدید می‌کنند و این موضوع مهم بهداشتی را مورد نظارت قرار خواهند داد.

حبیبی گفت: مدیران ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تأمین سلامت پرسنل و کارکنان خود مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: بانک‌ها، شهرداری‌ها، اداره تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، از جمله دستگاه‌های اداری است که با بیشترین ارباب رجوع مواجه است. این دستگاه‌ها باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.