یک گروه شکارچی غیرمجاز که ۳۴ راس گراز وحشی شکار کرده بودند، با رصد اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: این شکارچیان غیر مجاز همچنین پنج سر خرگوش و پنج جوجه‌تیغی هم شکار کرده و از کار زشت خود کنار لاشه‌های حیوان‌ها عکس گرفته بودند که با رصد اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه الموت غربی و استان قزوین شناسایی و با یک کار گروهی در چند ساعت عملیات پیاده در زیستگاه‌های طبیعی و منطقه الموت غربی حین شکار غیرمجاز دستگیر شدند.

مهدی طاهری اضافه کرد: از افراد متخلف که هفت نفر بودند، ۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، ۲ قبضه سلاح مجاز، بیش از ۱۰۰ تیر فشنگ کالیبر ۱۲ و چهارپاره، تعداد زیادی ادوات شکار و چند قلاده سگ شکاری تازی کشف و ضبط شد. متهمان پرونده برای برخورد قانونی پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مراجع  قضایی شدند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت‌شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت و چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در الموت شرقی و غربی، آوج و دشت الله‌آباد در شهرستان آبیک است.