بزرگ‌ترین خط تولید موتور خودروی کشور با دستور حسن روحانی، رئیس جمهور در شهرک صنعتی کاسپین قزوین افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این شرکت با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات صندوق توسعه ملی، توان تولید موتور انواع خودروهای داخلی را دارد.

این واحد صنعتی که فاز نخست آن اجرا شده است، توانایی تولید ۲۰ هزار موتور خودرو سواری پرقدرت و کم مصرف با استاندارد زیست‌محیطی یورو ۶ برای سالجاری را خواهد داشت. این پروژه در ۸۲ هزار متر زمین و ۵۳ هزار متر مربع زیر بنا به بهره‌برداری رسیده و منجر به اشتغال ۵۵۹ نفر شده است.

برای راه اندازی این خط تولید، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در گردش مورد نیاز این پروژه خواهد بود.

هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در مراسم افتتاح این واحد صنعتی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: تلاش بیش از یک سال مدیران و فعالان اقتصادی در استان امروز به ثمر نشسته و شاهد افتتاح خط تولید موتور یورو ۶ هستیم که بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی به سرعت راه‌اندازی پروژه تولید موتور یورو ۶ در استان و اینکه هیچ مانعی برسر راه این طرح قرار نگرفت، اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات لازم و مناسب از سوی دستگاه‌های ذیربط برای بهره برداری از این واحد تولیدی در استان نیز به عمل آمد.

در ادامه مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان که ایجاد این خط تولید موتور خودرو را بر عهده داشته، بیان کرد: این خط تولید بزرگ موتور خودرو با سرمایه ثابت ۴۲۰ میلیارد تومان ایجاد شده و سرمایه سالانه برای راه‌اندازی این خط تولید ۹۰ میلیارد تومان در سال است.

مجتبی میرسهیل میزان اشتغال‌زایی این خط تولید موتور خودرو را ۵۵۹ نفر اشتغال مسقیم بیان کرد و افزود:‌ توسعه این واحد صنعتی نیازمند جذب اعتبار از بخش خصوصی و همراهی بانک‌ها در زمینه تامین سرمایه در گردش است تا بتوانیم به مرور همه موتورهای خودروی با آلایندگی کم را در کشور و استان قزوین تولید کنیم.