به گزارش همشهری آنلاین وی افزود: طبق آخرین آمار در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار فروشگاه آنلاین داری نماد اعتماد الکترونیکی و دهها هزار فروشگاه آنلاین غیر رسمی در صفحات مجازی اینستاگرام و تلگرام در کشور مشغول به فعالیت هستند که نشاندهنده ظرفیت خاص این حوزه است.
طاهری عنوان کرد: با این وجود مجموعا همه این کسب و کارها سر جمع سهم حدود ۳.۲ درصدی از کل بازار خرده فروشی کشور را دارند؛ این یعنی نزدیک به ۹۷ درصد خریدهای مردم هنوز از بازارهای سنتی انجام میپذیرد که با توجه به مشکلات خاص کشور در زمینه کنترل بیماری همهگیر کرونا، ترافیک و آلودگی هوا کمی نگران کننده است.
وی افزود: در مقایسه با بقیه کشورهای جهان نیز نیاز به رشد چندبرابری در این زمینه کاملا حس میشود. زیرا که درصد قابل توجهی از مردم کشورمان در حال حاضر امکان استفادت از اینترنت و موبایل را دارند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسبوکارها و پلتفرمهای آنلاین بزرگ و ملی مثل دیجیکالا در بستر اقتصاد دیجیتال به خوبی میتوانند به رشد و توسعه سایر کسبوکارهای ایرانی کمک کنند. به همین دلیل است که فعالیت ۱۵۰ هزار کسب و کار فعال ایرانی پلتفرم دیجیکالا قابل توجه است.
وی ادامه داد: همین که آرمان و دغدغه پلتفرمهای بزرگ فروشگاهی استارتاپی این است که تولیدکننده ایرانی دغدغهای جز تولید و عرضه کالای ایرانی نداشته باشد، خود نشاندهنده ملی بودن این کسب و کارهاست که باید مورد حمایت قرار بگیرند.