جنبش حزب‌الله لبنان دومین موج حملات خود را در بعدازظهر امروز مجددا آغاز کرد و برای نخستین بار از عملیات طوفان‌الاقصی، شهرک‌های اسرائیلی واقع در غرب کرانه باختری را هدف حملات موشکی قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، جنبش حزب‌الله لبنان موج دوم حملات موشکی خود را امروز بعدازظهر ازسرگرفته و در جریان این حملات مناطق طبریا، الجلیل، جولان و شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری را هدف قرار داده است.
منابع لبنانی می‌گویند که در پی این حملات صدای انفجارهای مهیبی در منطقه طبریا شنیده شده است و آژیرهای خطر در منطقه الجلیل به صدا درآمد آمده است.

هم‌زمان با حملات حزب‌الله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز منطقه البقاع واقع در شرق لبنان را هدف قرار دادند.

دامنه حملات موشکی گسترش یافته است

منابع خبری ساعتی پیش گزارش دادند که در پی این حملات موشکی، آژیرهای خطر در منطقه الجلیل الاعلی، حیفا الکریوت و الجلیل به صدا درآمده است.

رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند که در پی این حملات صدای چندین انفجار مهیب از جنوب حیفا شنیده شده است.

خبرنگار نظامی و بسایت عبری واللا نیز اذعان کرد که حزب‌الله در حال حاضر دامنه شلیک موشک‌های خود را گسترش داده است.

شبکه ۱۲ اسرائیل هم خبر داد که یک موشک به منطقه «کریات طبعون» واقع در جنوب حیفا اصابت کرده است.

این در حالی است که آژیرهای خطر علاوه بر الجلیل الاعلی، در الجلیل الاسفل و غرب دریاچه «طبریا» هم به صدا درآمده است. صدای چند انفجار مهیب هم از این منطقه شنیده شده است.

موشک‌های حزب‌الله به عمق شهرک‌های اسرائیلی کرانه باختری رسید

برخی منابع خبری از انفجارهای مهیب در منطقه «کریات بیالیک» و «هاییم» خبر دادند. رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که موشک‌های حزب‌الله به کریات بیالیک اصابت کرده است.

منابع صهیونیستی خبر دادند که در پی حملات حزب‌الله به شهرک‌های اسرائیلی در غرب کرانه باختری، آژیرهای خطر در این مناطق به صدادرآمده و صدای انفجارهای مهیبی از آن شنیده شده است. عمده حملات حزب الله به منطقه شومرون بوده است.
خبرنگاران اسرائیلی می‌گویند که برای اولین بار از آغاز جنگ، موشک‌های حزب‌الله به عمق فلسطین اشغالی به ویژه شهرک‌های کرانه باختری رسیده است.

به گفته منابع میدانی، چهار موشک به شهرک‌های «کرنی شمرون» و «معالی شمرون» در شرق «قلقیلیه» در کرانه باختری اصابت کرده است.

حزب‌الله نیز با انتشار بیانیه‌های رسمی خبر داد که در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوب لبنان، انبارهای اصلی مهمات رژیم صهیونیستی در پایگاه «نیمرا» را با ده‌ها موشک هدف قرار داده است.

حزب‌الله در بیانیه دیگری گفت که در پاسخ به این حملات، مقر گردان موشکی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل در مقر نظامی یوآو را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته بیش از ۳۵۰ بار حمله هوایی به جنوب لبنان انجام داده است.برخی منابع لبنانی می‌گویند اکثر شهدای لبنانی، غیرنظامی هستند و حملات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات گسترده‌ای را در جنوب لبنان آغاز کرده و ده‌ها منطقه را بمباران کرده است.در این حملات، ده‌ها منطقه‌ مسکونی مورد تهاجم قرار گرفته و برخی منابع از شهادت چندین کودک خبر داده‌اند.

منبع: فارس