نظر معلمان درباره هوش مصنوعی هم مثبت است و هم منفی، اما آنها نقشه کلان و درستی درباره استفاده از این ابزار در مدرسه ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین، فاطمه صدرالدینی، معلم زیست‌شناسی رشته تجربی می‌گوید: هوش مصنوعی ابزاری است که در امر تدریس خیلی کاربرد دارد و مثل یک دستیار برای ما معلمان می‌ماند که حتی روش تدریس را یاد می‌دهد؛ به‌ویژه اگر معلم به زبان انگلیسی مسلط باشد، می‌تواند صدها روش آموزشی جدید دنیا را با یک جست‌وجوی ساده پیدا کند.

بیشتر بخوانید:پای هوش مصنوعی در بین دانش آموزان باز شد | ابزاری برای تقلب تا نوشتن تحقیق بدون ذره ای زحمت

۲ شرط استفاده از هوش مصنوعی در مدارس | توضیح مهم عضو پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

او افزود: این در حالی است که در گذشته ما برای دستیابی به تجربیات سایر معلمان باید منتظر نگارش یک کتاب و ترجمه آن در داخل می‌شدیم ‌تا آن دانش و تجربه به ما برسد اما الان این ابزار، روش‌های جدید آموزشی را از طریق هوش مصنوعی در اختیار ما می‌گذارد. از این جهت این مایه مسرت است و وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر یکی از سرفصل‌های درسی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را هوش مصنوعی بگذارد و آموزش‌های ضمن خدمت ویژه برای طرز استفاده از هوش مصنوعی را برای سایر معلمان تعریف کند.

اما علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه، ۲۱آذر ۱۴۰۳ در جمع خیرین مدرسه‌ساز گفته است: مسیری برای آموزش و پرورش ترسیم کرده‌ایم و چارچوب و سند آن آماده شده و برای تمام مقاطع برنامه‌ریزی می‌شود. باید تمامی دانش‌آموزان و معلمان ما با هوش مصنوعی آشنا و تجهیز شوند. برنامه آموزش تولید محتوا برمبنای هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان و معلمان ما در دست اقدام است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

منبع: روزنامه همشهری