همشهری آنلاین: مدیران ارشد شرکت اپل تا اوایل سال جدید میلادی به خاطر ضعف‌های مدیریتی که در بخش مهندسی و فروش این شرکت از خود نشان داده اند، از این شرکت خداحافظی خواهند کرد.

به گزارش گاردین، اسکات فورستال، قائم‌مقام ارشد بخش نرم‌افزاری آی‌فون و یکی از معماران و طراحان اصلی نرم‌افزار OS X اپل سال آینده این شرکت را ترک خواهد کرد. جان بووت نیز که تنها پنج ماه از خروجش از شرکت Dixons و پیوستنش به بخش فروش اپل می‌گذرد به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد. در مقابل به گفته اپل چهار مدیر کلیدی شرکت اپل،‌از جمله جاناتان آیو مسئولیت‌های بیشتری خواهند پذیرفت.

این تغییر و تحولات کمی پس از آگاهی از اختلال شدید در بخش نقشه و موقعیت‌یابی آِ‌فون انجام گرفته است. تیم کوک در پی  بروز این اختلال مجبور به معذرت‌خواهی شد و به این شکل نادرست بودن و دقیق نبودن اپلیکیشن نقشه اپل را به تایید رساند. همچنین اپل هفته گذشته نتایج مالی ناخوشایندی را تجربه کرد زیرا نتوانست میزان فروش آی‌پد را به میزان تعیین شده وال‌استریت برساند.

ادی کو، قائم‌مقام ارشد نرم‌افزارهای اینترنتی و خدمات مسئولیت‌های اپلیکیشن نقشه و سیری را به عهده خواهد گرفت. همچنین تا زمانی که فردی مناسب برای جایگزینی برووت انتخاب شود، تیمی به صورت مستقیم اخبار و اطلاعات مرتبط به فروش را به تیم کوک گزارش خواهند کرد. جاناتان آیو، طراح و مدیر مشهور بریتانیایی اپل نیز علاوه بر مدیریت بخش طراحی صنعتی، رهبری و هدایت بخش Human Interface را در این شرکت به عهده خواهد گرفت.

به گفته تیم کوک،‌اپل در یکی از بارورترین دوره‌های نو‌آوری و محصولات جدید قرار دارد،‌محصولات شگفت‌انگیزی که اپل در ماه سپتامبر و اکتبر معرفی کرد،‌از قبیل آی‌فون 5، آی‌پد مینی،‌iOS 6، آی‌مک، مک‌بوک و دیگر محصولات تنها در شرکت اپل قابل تولید بوده و نتیجه تمرکز بی‌وقفه این شرکت بر روی سخت‌افزار‌های پیشرفته نرم‌افزارها و خدمات هستند.

برووت درست پنج ماه پیش به اپل آمد و قرار بود طی دوره‌ای پنج ساله درآمدی برابر 56 میلیون دلار داشته باشد. گفته می‌شود وی با تعدادی از مدیران شرکت اپل درگیر شده است. از سویی دیگر،‌ فورستال برای بیش از یک دهه مهره‌ای کلیدی در اپل به شمار می‌رفته است. وی در سال 1997 به اپل پیوست و مسئولیت عرضه تعدادی از سیستم‌های عامل این شرکت به عهده وی بود.

کد خبر 189602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز