تیم ملی هندبال ایران با عبور از سد تیم چند ملیتی قطر در سئول کره‌جنوبی به‌عنوان تیم دوم گروه اول مسابقات انتخابی المپیک لندن در قاره آسیا توانست به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

هند بال

تیم ایران با کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی گوانجو، مسئولان کمیته ملی المپیک را به‌رغم پیش‌بینی ناظر این کمیته مبنی بر عدم‌موفقیت در این میدان، مجاب به شرکت در این مسابقات کرد. تیم ملی هندبال در دور مقدماتی با تیم‌های عربستان، کویت، ازبکستان و قطر هم‌گروه بود که همه بازی‌هایش را برد و تنها مقابل عربستان با اختلاف یک گل در ثانیه‌های پایانی مغلوب شد. ایران در شرایطی دیروز در بازی مرگ و زندگی مقابل رقیب چندین و چند ساله‌اش قطر قرار گرفت که با توجه به صعود از قبل عربستان به‌عنوان تیم اول گروه تنها درصورت برد راهی مرحله نیمه پایانی می‌شد و این در حالی بود که قطر هم از شرایطی مشابه با تیم ایران برخوردار بود.

پیروزی با تاکتیک سرعت

تیم ایران دیروز در حالی به مصاف قطر رفت که حضور ماچک سرمربی ‌ سابق تیم ملی روی نیمکت قطر با توجه به شناخت او از بازیکنان ایران می‌توانست یک امتیاز برای تیم حریف محسوب شود. در همین حال قطری‌ها که پس از مدال نقره بازی‌های آسیایی دوحه با بازنشستگی و خداحافظی تنی چند از ستاره‌های خود مواجه شده‌اند، همانند سایر رشته‌ها‌ دیروز هم در بازی با ایران با ترکیبی چندملیتی حضور پیدا کردند و چند بازیکن اروپایی داشتند. تیم ایران در غیاب مسعود ظهرابی کاپیتان کرمانی خود نیمه اول را با نتیجه نزدیک 15 بر 14 به حریف واگذار کرد و تا دقیقه 43 بازی نیز 23 بر 21 از قطر عقب بود اما تغییر تاکتیکی تیم ایران از این لحظه به بعد با میدان دادن به بازیکنان سرعتی مثل سجاد استکی و میلاد مسائلی و دست کشیدن از حمله به ‌عمق دفاع حریف و استفاده از گوش‌ها از سوی ایویکا ریمانیچ ثمرداد و تیم ایران توانست با درخشش و گلزنی سجاد ندری و سجاد استکی در دقایق پایانی قطر را با نتیجه 35 بر 32 مغلوب کند.

در این بین نباید از دفاع منطقه‌ای در 20 دقیقه پایانی و به‌خصوص سرگرم کردن مرکز دفاعی قطر از سوی مهدی بیجاری و مهدی ساداتی خط زنان ایران نیز بی‌تفاوت عبور کرد که فضای گلزنی را برای مهاجمان گوش تیم فراهم کردند. سعید برخورداری هم درون دروازه ایران چندین بار با واکنش‌های خوبش موقعیت گلزنی را از مهاجمان قطر گرفت. در پایان این دیدار «ماچک » سرمربی سابق تیم ایران در بازی‌های آسیایی گوانجو با اعتراف به قدرت فردی بازیکنان تیم ایران گفت: تیم ایران انگیزه‌های بالایی برای پیروزی داشت و بازیکنانش با استفاده از سرعت از فرصت‌ها خوب سود بردند.

کره، حریف ایران شد

بدین‌ترتیب تیم ایران با کسب مقام دوم گروه یک روز دوشنبه در مرحله نیمه نهایی حریف کره‌جنوبی بخت اول قهرمانی در این بازی‌ها شده است و در دیگر بازی این مرحله نیز دو تیم عربستان و ژاپن با هم روبه‌رو خواهند شد. آخرین رویارویی هندبال ایران و کره به فینال بازی‌های آسیایی گوانجو برمی‌گردد که با برتری کره‌ای‌ها به پایان رسید. تیم ملی هندبال ایران تنها یک بار موفق به شکست کره شده که در بازی رده بندی بازی‌های آسیایی 2006 دوحه بود و این کار سخت مردان ریمانیچ در بازی نیمه نهایی را نشان می‌دهد. در خاتمه این بازی‌ها تیم اول به‌طور مستقیم جواز صعود به بازی‌های المپیک لندن را به‌دست می‌آورد و تیم دوم همراه با نمایندگان آمریکای جنوبی وآمریکای شمالی در مرحله دیگری از مسابقات انتخابی شرکت خواهد کرد.

تکرار فینال ‌گوانجو

پیروزی دیروز تیم ملی هندبال مقابل قطر به معنی صعود به نیمه نهایی بود و با توجه به کسب رتبه دوم گروه، ایران روز دوشنبه باید با کره جنوبی به عنوان سرگروه‌گروه دوم روبه رو شود. با توجه به اینکه تنها تیم ‌های اول و دوم مسابقات شانس بازی در المپیک را دارند،بازی مقابل کره برای هر دو تیم سرنوشت ساز است. این بازی تکرار فینال بازی های آسیایی گوانجو است‌که با برتری کره به پایان رسید.

کد خبر 149633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز