شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

مزایده بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم پایان یافت و به‌دلیل آنکه هیچ شخصی حاضر به خرید این خانه تاریخی نشد این مزایده شکست خورد.

مزایده خانه تاریخی پیرنیا شکست خورد

براساس آنچه خبرگزاری ایسنا اعلام کرد، با برگزار شدن مزایده خانه تاریخی پیرنیا، هیچ‌کس متقاضی خرید خانه تاریخی کوچه پیرنیا یکم نشد. برخی مسئولان ستاد فرمان امام(ره) در مقام مالک بنا، به فروش نرفتن بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم در مزایده‌ روز چهارشنبه گذشته را تأیید کردند، اما در گفت‌وگوی خود با ایسنا حاضر نشدند دلیل شرکت نکردن متقاضیان در مزایده و فروش نرفتن این خانه را به‌صورت رسمی توضیح بدهند. براساس این خبر، مالک خانه تاریخی پیرنیا نسبت به انتشار خبر به مزایده گذاشتن این بنای تاریخی در رسانه‌ها گلایه کرد و گفت: بنایی که توسط ستاد فرمان امام(ره) به مزایده گذاشته شد، بنای تاریخی پیرنیا نبود، همسایه‌ خانه پیرنیا بود و رسانه‌ها اشتباه کردند و نام خانه مردم را روی این بنای متروکه گذاشتند.

خانه تاریخی پیرنیا متعلق به مشیرالدوله پیرنیاست که‌ در مالکیت مؤسسه‌ مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد که در همسایگی خانه مورد مزایده قرار گرفته است. از حدود یک‌ماه گذشته ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مزایده‌ شماره‌60 خود، 85 بنا را برای فروش مطرح کرد که بنای تاریخی کوچه پیرنیا یکم در ردیف هشتاد و پنجم این فهرست قرار داشت. در آن اطلاعیه نوشته شده بود «فروش مالکیت 2باب عمارت به استثنای منافع سرقفلی‌های موجود در ملک طی مزایده» قیمت پایه برای خرید این بنا با مساحت عرصه‌ یک‌هزارو 883متر در آگهی مزایده‌، 122میلیارد و 400میلیون ریال درنظر گرفته شده بود.

کد خبر 229143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز