همشهری‌آنلاین: "اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ـ‌ اقیانوسیه در تلاش است مسابقات ورزشی را بدون هزینه دریافت و پخش کند"

هاشی‌موتو (Genichi Hashimoto) رئیس اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ـ‌ اقیانوسیه افزود: در اجلاس عمومی اتحادیه هم در این زمینه مذاکراتی داشته‌ایم.

هاشی موتو با اشاره به افزایش روز افزون هزینه پخش مسابقات ورزشی به ویژه مسابقات المپیک 2008 که در چین برگزار می‌شود گفت: برای اتحادیه هم آسان نیست که به راحتی حق پخش این مسابقات را بگیرد.

وی افزود: رادیو تلویزیون‌های خصوصی برای گرفتن حق پخش مسابقات ورزشی رقابت فزاینده‌ای دارند که این رقابت باعث بالا رفتن سریع هزینه‌ها شده و بسیاری از کشورها را برای خرید حق پخش با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ـ اقیانوسیه همچنین گفت: در مدت 44 سال فعالیت ABU به خوبی نتوانسته‌ایم اعضا را به سطح متعادل و یکسانی برسانیم.

هاشی موتو تصریح کرد: ماموریت ABU آشنا کردن کشورهای عضو با فناوری‌ها و دانش روز برای ارتقای سطح فنی رادیو تلویزیون‌هایشان است هرچند که خود آنها هم برای رسیدن به این مهم باید تلاش کنند.

وی با توصیف پیشرفتهای فنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از کشورهایی است که به خوبی ما را در کمک به دیگر اعضا در توسعه فنی رادیو تلویزیون‌هایشان کمک کرده است.

کد خبر 35571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز