همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز در یک نظرسنجی مشترک با موسسه ایپسوس نشان داد که با وجود انتشار نتیجه گیری تحقیقات مولر مبنی بر نبود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، هنوز نزدیک به نیمی از مردم آمریکا به وجود این تبانی اعتقاد دارند.

ترامپ گزارش مولر

به گزارش ایرنا، نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که هنوز نزدیک به نیمی از مردم آمریکا گمان می‌کنند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تبانی کرده است.

این در حالی است که انتشار نتایج گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعای روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا هیچ مدرکی دال بر وجود تبانی میانی ستاد ترامپ و مسکو ارائه نکرده است.
براساس نظرسنجی سراسری رویترز/ایپسوس، اگرچه پس از انتشار گزارش مولر مردم آمریکا تا حدودی نظرشان در این باره مثبت شده، اما این تحقیقات ۲۲ ماهه تاثیر ناچیزی بر افکار عمومی داشته است.
۴۸ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی سراسری در رابطه ببا اتهام تبانی و پیشگیری از اجرای عدالت گفتند که به نظر آنها ترامپ یا یکی از اعضای ستاد انتخاباتی او با روسیه برای دخالت در انتخابات همکاری کرده است. این در حالی است که نظرسنجی مشابه در هفته پیش زمانی که هنوز نتایج تحقیقات مولر مشخص نشده بود، شمار افرادی که به وجود تبانی و پیشگیری از اجرای عدالت باور داشتند تنها ۶ درصد بیش از این مقدار بود.

همچنین، در نظرسنجی جدید ۵۳ درصد از مردم آمریکا فکر می‌کنند که ترامپ تلاش کرده از تحقیقات درباره نفوذ روسیه در دولت او جلوگیری کند؛ این میزان در نظرسنجی قبلی ۵۱ درصد بود.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس همچنین نشان می‌دهد که شکاف میان دمکرات‌ها و جمهوریخواهان در باور به تبانی ترامپ با روسیه و پیشگیری از اجرای عدالت بسیار شدیدتر شده است.

محبوبیت ترامپ نیز در نظرسنجی اخیر مقداری رشد کرده و ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که از عملکرد او راضی هستند. این مقدار ۴ درصد نسبت به نظرسنجی هفته پیش بیشتر است.

اکثر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی همگام با دمکرات‌های آمریکا خواستار انتشار متن کامل گزارش مولر شده‌اند. این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا تنها خلاصه ای ۴ صفحه‌ای از این تحقیقات ۲ ساله منتشر کرده است.

براساس نظرسنجی رویترز، تنها ۹ درصد از مردم آمریکا معتقدند که گزارش مولر نظر آنها را درباره روابط ترامپ با روسیه تغییر داده و ۵۷ درصد خواستار انتشار متن کامل گزارش شده‌اند. نکته دیگر این نظرسنجی این است که ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان خواستار استیضاح ترامپ هستند.

کد خبر 435685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha