سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، وزش باد شدید موقتی و عدوبرق در برخی استان ها تا شنبه هفته آینده خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی اموز در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، شمال شرق کشور، برخی مناطق استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرق،  دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، نیمه  جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، ارتفاعات هرمزگان، و فردا (جمعه ۲۷ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، غرب رمان  جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در شمال غرب کشور نیز در ساعات بعدازظهر رگبار باران گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش بینی شده است. روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

طی ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک پیش بینی شده است. از فردا تا اواسط هفته در نوار شمالی و غربی کشور افزایش نسبی دما پیش بینی شده و امروز نیز دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز با احتمال بارش های پراکنده ۵۰ درصدی و وزش باد جنوبی با سرعت ۱۳ تا ۲۲ کیلومتر پیش بینی شده است. فردا حداکثر دمای پایتخت ۳۵ درجه بالای صفر، احتمال بارش پراکنده ۲ درصدی و وزش باد جنوب-جنوب غربی ۹ تا ۱۷ کیلومتری پیش بینی می شود.

  • هشدار درباره بالا آمدن آب رودها

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز جاری (پنجشنبه، ۲۶ تیرماه)، نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و امکان سیلاب در برخی مناطق هشدار داد.

سامانه بارشی که از روز گذشته در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و ارتفاعات جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده بود، امروز در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات و شمال شرق استان هرمزگان تشدید شده و انتظار می‌رود اواخر وقت امروز فعالیت آن متوقف شود.

این سازمان با هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی، وقوع صاعقه و امکان سیلاب در این مناطق، توصیه کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از صعود به ارتفاعات در این مناطق بپرهیزند.

کد خبر 531477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معینی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 0
    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان هوا شناسی ' لطفا یک کلمه " احتمال " برای پیش گویی شهر تهران بفرمایید چون اگر خدای نکرده آنگونه اتفاق نیافتاد جای نگرانی نباشد، مثل امروز با تشکر