مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به پله یا همان مروارید سیاه نخستین بار چند ماه پیش از آغاز جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان پای سفره عقد نشست و با رزمری دوس ریس چُلبی ازدواج کرد.

ازدواج پله در 1966

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند آغاز زندگی مشترک برای بزرگ‌ترین ستاره آن زمان فوتبال جهان آمد نداشت و او با تیم ملی برزیل در جام جهانی انگلستان در همان دور اول حذف شد. پله در بازی نخست برابر بلغارستان روی ضربه آزاد گل زد و با خطاهای پیاپی مدافعان حریف مصدوم شد و بازی دوم را برابر مجارستان از دست داد. در بازی سرنوشت‌ساز با پرتغال هم چنان آسیب دید که قول داد دیگر در جام جهانی شرکت نکند.

با این حال، پله از ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۲ (همزمان با جام جهانی اسپانیا) برای ۱۶ سال با رزمری زندگی کرد و با وجود داشتن سه فرزند سرانجام از همسر اولش جدا شد. از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ درگیر یک رابطه عاشقانه با یک دختر جوان بود که خیلی زود در تلویزیون پیشرفت کرد. زندگی مشترکش با آسیریا لموس سیکاس در ۱۹۹۴ آغاز شد که حاصل آن یک دوقلو به نام‌های جاشوا و سلسته بود. این زندگی هم ۱۴ سال طول کشید تا اینکه مروارید سیاه در ۷۳ سالگی عشق پیرانه‌سر به جانش افتاد.

آشنایی پله با مارسیا آئوکی ۴۱ ساله ژاپنی-برزیلی از ۲۰۱۰ آغاز شده بود و او در ۲۰۱۶ با این واردکننده ابزار و وسایل پزشکی ازدواج کرد. آنها نخستین بار در دهه ۱۹۸۰ در نیویورک همدیگر را دیده و در ۲۰۰۸ تجدید دیدار کرده بودند. پله علاوه بر پنج فرزند رسمی، دو فرزند دیگر هم دارد که هرگز زیر بار یکی از آنها نرفت.

تصویری که پله را در ازدواج اولش در بهار ۱۹۶۶ نشان می‌دهد، فضایی بسیار شبیه ازدواج‌های ایرانی در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی دارد؛ لباس ساده عروس، پرده‌های فلزی سالن، عکاسی که از آن پشت عکس می‌اندازد و مهمانانی که بی‌خیال عروس و داماد به جایی دیگر خیره شده‌اند.

کد خبر 537265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha