پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

نقص فنی در دستگاه تزریق‌کننده ماده بودارکننده به شبکه گازرسانی در یکی از ایستگاه‌های شمال اصفهان در شامگاه چهارشنبه منجر به انتشار بوی بد در منطقه شد.

شبکه گاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جمعی از مردم مناطق شمال اصفهان از جمله شمال کلانشهر اصفهان و شهرستان‌های برخوار و شاهین‌شهر و میمه شامگاه چهارشنبه از انتشار بوی بد در منطقه خبر دادند. حدود ساعت ۲۱ دیشب این موضوع به مدیریت بحران استانداری اصفهان گزارش و موضوع در اسرع وقت پیگیری شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که یکی از ایستگاه‌های شبکه گاز در راستای عملیات تعمیرات و توسعه گازرسانی در محدوده شمال اصفهان از سرویس خارج شده است  و دستگاهی که تزریق کننده مواد بودار به شبکه گاز است دچار نقص فنی شده بود. بدلیل نقص فنی ایجاد شده، مقدار بیشتری از ماده بودار به شبکه گاز رسانی تزریق شد و به‌همین دلیل مردم منطقه مذکور بوی بدی را استشمام کردند.

شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه این مشکل و نقص فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شد، تصریح کرد: ماده تزریق شده به شبکه هیچ زیانی برای سلامتی مردم و محیط زیست ندارد. در پی بروز این حادثه به شرکت گاز استان اصفهان اعلام شد که این موضوع پیگیری و از تکرار آن جلوگیری شود. بدلیل اینکه گاز، فاقد بو و رنگ است، ماده بودار کننده " مرکاپتان " به شبکه گاز رسانی تزریق می شود تا در صورت نشتی گاز از شبکه با استفاده از بو تشخیص داده شود.

شرکت گاز استان اصفهان یکی از بزرگترین توزیع کنندگان گاز طبیعی در کشور محسوب می‌شود و در زمان حاضر ۱۱۰ شهر استان، در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۷۰ مشترک دارد. این شرکت با توزیع سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، در میزان مصرف گاز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

کد خبر 561047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha