سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان دارای روند صعودی است.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان، دارای روند صعودی است و این روند افزایشی به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

وی افزود: البته طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در استان گیلان در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف استان تشکیل و در چارچوب وظایف مشغول فعالیت هستند.

لاری اظهار کرد: در این طرح هم‌اکنون ۶ هزار و ۸۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۲۸۸۰ تیم در زمینه غربالگری بیماران در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: از زمان شروع اجرای این طرح در استان گیلان ۶۸۰ هزار و ۹۹۱ نفر غربالگری شده‌اند و همچنین در این بازه زمانی ۵۳۶ تست رپید، از افراد دارای علائم بیماری اخذ شده که نتیجه تست ۹۸ نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۵۸۶ نفر نیازمند قرنطینه خانگی و ۹۸ نفر نیازمند ایزولاسیون بوده‌اند و ۲۰۵ نفر موارد مشکوک سالمند و ۱۶۵ نفر مشکوک دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند. همچنین دو نفر نیازمند ارجاع به بیمارستان بوده است.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده، نقاهتگاه‌هایی در نقاط مختلف استان گیلان به منظور پذیرش بیماران نیازمند به قرنطینه غیرخانگی تعیین شده است و از جمله اقدامات ارزشمند خیران استان گیلان در راستای اجرای این طرح می‌توان به خرید اقلام و ملزومات مورد نیاز نقاهتگاه‌ها، خرید تب‌سنج، ماسک و تحویل بسته‌های حمایتی اشاره کرد که امیدواریم با همکاری خوب مردم به موفقیت برسیم.

کد خبر 570943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha