رئیس جمهوری آمریکا وعده داد تزریق واکسن کرونا به بیش از ۳۰۰ میلیون شهروند ایالات متحده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز به پایان می‌رسد.

جو بايدن در كاخ سفيد

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن که درست یک هفته پیش وارد کاخ سفید و چهل و ششمین رئیس جمهوری قانونی و رسمی آمریکا لقب گرفت، پیش‌تر گفته بود برای تزریق واکسن کرونا به ۱۰۰ میلیون شهروند آمریکایی در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت خود برنامه دارد. هر چند کارشناسان درباره اجرایی بودن این ایده تردید دارند اما به نظر می‌رسد بایدن برای تولید واکسن لازم و کافی برای تزریق به تمام مردم آمریکا برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در این باره در کاخ سفید گفت: «ما به اندازه‌ای واکسن در دسترس خواهیم داشت که برای تزریق به ۳۰۰ میلیون آمریکایی کافی باشد. این کار تا تابستان آینده طول می‌کشد. تا اواخر تابستان، اوایل پاییز.» دولت جدید آمریکا می‌خواهد میزان خرید واکسن کرونا را از شرکت‌های فایزر و مدرنا را تا ۲۰۰ میلیون دوز افزایش دهد و به اندازه لازم واکسن در دسترس ایالت‌ها قرار دهد تا از برنامه ۳۰۰ میلیون واکسن برای ۳۰۰ میلیون آمریکایی عقب نیفتد.

وزارت بهداشت و کارگروه ویژه مهار کرونا در کاخ سفید در سه هفته آینده هر روز ۱.۴ میلیون واکسن و هر هفته ۱۰ میلیون دوز به ایالت‌ها برساند تا برنامه ۱۰۰ میلیون واکسن در ۱۰۰ روز اجرایی شود. به گفته بایدن، این یکی از سخت‌ترین چالش‌های اجرایی دولت ایالات متحده خواهد بود اما کمک‌های بیشتر در راه است.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از مدیریت مهار کرونا در دوران دانلد ترامپ هم انتقاد کرد و گفت: «آنچه انجام شده، کافی نبوده است. وقتی ما سر کار آمدیم، برنامه تزریق واکسن کرونا بسیار بدتز آن چیزی بود که تصور می‌کردیم یا انتظار داشتیم.» قرار است تا پاییز آینده هر آمریکایی دو دوز واکسن کرونا دریافت کند.

کد خبر 581640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha