مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره ساخت قطار ملی گفت: این قطار تنها با ۳۰ درصد ارزبری ساخته شده است.

قطار ملي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: باید از معاونت علمی و فناوری که پیشقدم شد و این اقدام جدید را رقم زد، تشکر کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قطار ملی داخلی با توان ۸۵ درصد بومی ساخته شده است و اهداف پروژه قطار ملی توسعه دانش فنی و کاهش قیمت تمام شده قطار مترو بود.

امام بیان کرد: بخش‌های مختلفی از قطار ملی در داخل کشور تولید شده است، به طوری که حدود ۸۵ درصد قطار ملی ساخت داخل است و در حال حاضر دانش طراحی و فنی در این پروژه ۸۵ درصد بوده و فقط ۳۰ درصد ارزبری خارجی دارد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: ۱۲ میلیون یورو هزینه تمام شده قطار ملی بوده است.

بر طبق این گزارش، امام جمعه تهران نیز گفت: قطار ملی با ۸ میلیون کاهش قیمت در داخل ساخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته به موفقیت‌های خوبی دست یافته و امروز از قدرت دفاعی تمام عیار برخوردار است.

وی ادامه داد: آنچه طی سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی ایران رخ داده در هیچ کشور دیگری رخ نداده است. بدون داشتن زیرساخت و علیرغم محدودیت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

ابوترابی تصریح کرد: اقتدار منجر به دستیابی به حوزه‌های بالای اقتصادی سیاسی علمی می‌شود و انصافاً در این حوزه‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده است و طراحی و ساخت قطار ملی کار بزرگی است.

امام جمعه تهران بیان کرد: با محدودیت‌های ارزی و منابع مالی در حالی که قرار بوده است این قطار با ۲۰ میلیون یورو ساخته شود، اما با ۸ میلیون یورو کاهش قیمت ساخته شده است.

کار بزرگی با افتتاح دو ایستگاه مترو کرده‌ایم | اوراق مشارکت سال ۹۹ دچار مشکل شده است

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران نیز در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: کمتر از یک هفته مانده به سال ۱۴۰۰ از برنامه‌های متعدد رونمایی کردیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام(ره)، گفت: برای این دو ایستگاه جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در سخت‌ترین سال از لحاظ اقتصادی، بعد از انقلاب برای دولت و شهرداری‌ها به نظر کار بزرگی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: رونمایی از قطار ملی با دستور رئیس جمهوری در آینده انجام خواهد شد و امروز از این قطار بازدید می‌شود. همچنین دو ایستگاه شهید ستاری و یادگار امام هم امروز افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به تفاهم نامه‌هایی که امروز منعقد می‌شود، گفت: با ۹۰۰ میلیارد تومان پول شهرداری تهران، و  ۶۰۰ میلیارد تومان کمک دولت می توانیم ۱۰ هزار تاکسی را در شهر تهران نوسازی کنیم. همچنین نیمی از ۸۰ هزار تاکسی‌ شهر تهران کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی هستند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: قرارداد ۱۰۵ واگن مترو میان واگن سازی تهران و مجموعه مترو امروز امضا می‌شود و این عدد حدود ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد و از منابع داخلی است.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که واگن ملی را به صورت انبوه در داخل کشور تولید کنیم. اوراق مشارکت سال ۹۹ دچار مشکل شده است و می‌خواهم تا به ما کمک کنند، زیرا تمام تلاش‌های مترو، اتوبوسرانی و واگن از طریق اوراق مشارکت رخ داده است.

هاشمی افزود: اگر بتوانیم اوراق مشارکت سال ۹۹ را که حدود هزار میلیارد آن متعلق به مترو و ۴۰۰ میلیارد آن متعلق به اتوبوس‌رانی است را دریافت کنیم می‌توانیم اقدامات متعددی را انجام دهیم.

کد خبر 590304
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha