رئیس کمیسیون اقتصادی در نامه‌ای به قالیباف خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

محمدرضا پورابراهیمی

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

پورابراهیمی در این نامه آورده است: جناب قالیباف به نظر می‌رسد مصوبه اخیر دولت مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه می‌باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نامه ادامه داد: بر این اساس تقاضا می‌شود با توجه به اهمیت موضوع، بررسی این مصوبه را در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» با تسریع زمانی در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این مغایرت‌ها باید مصوبه دولت اصلاح شود تا مغایرت‌های مذکور احصا و سپس با انعکاس گزارش هیئت تطبیق به هیئت دولت اقدامات لازم از سوی رئیس جمهور برای اصلاح مصوبه اخیر هیئت وزیران در ارتباط با حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اجرایی گردد.

پورابراهیمی در این نامه آورده است: فارغ از مغایرت‌های مذکور با قوانین ذکر شده سازمان تأمین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی که باید تصمیمات مربوط به منابع و مصارف و تعهدات این سازمان در چهارچوب اختیارات ذی‌نفعان سازمان مذکور که کارگران کارفرمایان و بازنشستگان هستند انجام گردد.

کد خبر 683430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    22 3
    خدا پدر ومادرت را رحمت کند
  • ابراهیم IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    21 3
    با اینکه هی گفته میشه تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتیها ولی حقوق دریافتی بازنشستگان از بازنشستگان کشوری ولشکری کمتره
  • سهراب IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 2
    ازتبریز می ایم به کرمان تا رای دهم به ایشان
  • فاطمه نظام دوست IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    13 1
    آفرین این شد حرف حساب , بازنشستگان یک عمر کارکرده اند وحق بیمه پرداخت کرده اند وبه تامین اجتماعی اعتماد کرده اند که این مبالغ رابرایشان سرمایه گذاری می کند , الان آقای رییسی از راه رسیده وتاکنون حتی یک ریال حق بیمه پرداخت نکرده وبرای ماتصمیم می گیرد , یارانه هم که به مانمیدهند درصورتیکه حق مسلم همه مردم ایران است
  • احمدقاسمی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    14 0
    آفرین بر ایشان واین حرف منطقی
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 1
    فقط اجرای قانون ومصوب هییت امنا تامین اجتماعی مبنی بر 57درصد حداقل بگیرها و37درصد سایر سطوح این خواسته ما بازنشستگان تامین اجتماعی هست این درخواست طبق قانون است و هیچ زیاده خواهی نیست وحق همه بازنشستگان تامین اجتماعی است.... آن شاا... بشود اگر کسی مخالفت کرد ما بازنشستگان درکف خیابان حاضر میشویم تا به حق قانونی خود برسیم ...
  • مسلم دیانت پور IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 0
    بسلام وعرض ادب از پیگیری ان جنابان خواهشمند است در اسرع وقت تصمیمات مقتضی را صادر فرمایید تا تکلیفمان هرچه زودتر روشن شود به امید فرداهای روشنتر پیش رو
  • رصا FR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    17 1
    فقط جون اون عزیزاتون زود ۳۸ درصدو تایید کنید وکل اون ۳۸ درصد میخاد بشه ۲ میلیون ونیم یعنی اون وزیر و هیئت دولت خجالت نکشیدند این بلا را سر ضعیفترین قشر جامعه آوردند
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    15 1
    آیت الله طالقانی میگفتن کسی که بر روی صندلی راحتی می نشیند هیچگاه نمی تواند برای زمین نشسته ها قانون بنویسد