مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین روش‌های بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف، تبلیغات گوگل است. در واقع هر کسب و کاری که به صورت آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی مشغول فعالیت است، باید بداند که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می‌ شود؟

images_1664176086.png

اهداف اصلی از تبلیغات در گوگل، بیشتر دیده‌شدن، شناساندن محصولات و خدمات به تعداد زیادی از مشتریان و انتشار تبلیغ در سطح وسیع است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، ذهن انسان به گونه‌ای است که بعد از مشاهده چند ثانیه تبلیغ، ترغیب می‌شود که از محصولات یا خدمات یک کسب و کار استفاده کند و ناخودآگاه در زمان خرید به سراغ برندهایی می‌رود که قبلا حداقل چندین بار نام آن برند به گوشش خورده یا آن را دیده‌باشد؛ بنابراین برندهای معروف جهان با توجه ویژه به فرآیند تبلیغات، توانسته‌اند بین افراد زیادی شناخته شوند و به این ترتیب میزان جذب مشتری، فروش و سودآوری خود را افزایش دهند. در فضای اینترنت، گوگل به عنوان پراستفاده‌ترین محل جستجو به تبلیغ کسب و کارها کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها در صفحات اول یا رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود.

دانستن این که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود، چه لزومی دارد؟

 استفاده از تبلیغات گوگل به عنوان یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، یکی از سودآورترین تصمیماتی است که در هر کسب و کاری گرفته می‌شود.‌ همان‌طور که می‌دانید، روزانه نزدیک به چهار میلیارد سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود و با هر یک از این سرچ‌ها برای هر کسب و کاری فرصت دیده‌شدن برند و نام تجاری ایجاد می‌شود. با استفاده از گوگل ادز و کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، شرایطی فراهم می‌شود که محصولات یا خدمات شما به افراد زیادی معرفی شوند. البته نام این پلتفرم قبلا گوگل ادوردز بود که از سال 2018 به نام گوگل ادز تغییر پیدا کرد. زمانی که کاربران کلمه کلیدی مورد نظر خود را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند، نتیجه جستجو در صفحه نتایج یا SERP به نمایش در می‌آید و تمام تبلیغات گوگل در بالای صفحه نتایج یا همان SERP به نمایش در می‌آید. اولین لینک در صفحه اول گوگل ترافیک زیادی دارد و تعداد زیادی از کاربران با ورود به این صفحات تبلیغات گوگل را نیز مشاهده می‌کنند و از این طریق ممکن است به مشتری تبدیل شوند.

 برای کسب و کارهای نوپایی که به تازگی وارد عرصه فروش آنلاین محصولات و ارائه خدمات خود شده‌اند، فرآیند برندینگ و شناخته‌شدن در بین مشتریان با استفاده از تبلیغات از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است.‌ کسب و کارهای نوپا وقتی بدانند که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود، به راحتی می‌توانند از طریق این روش و هم‌چنین از طریق سئو و بهینه‌سازی سایت خود، به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنند و با قرارگرفتن در صفحه اول گوگل ورودی سایت خود را به شدت افزایش دهند. هر چه ورودی و ترافیک یک سایت بیشتر باشد، مشتریان بیشتری به دست می‌آورد و به همان نسبت سود و درآمد خود را نیز افزایش می‌دهد. به دست آوردن رتبه‌های برتر گوگل با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، به زمان زیادی نیاز دارد و کسب و کارها حداقل باید چندین ماه برای کسب نتایج دلخواه خود صبر کنند؛ با فرض بر این‌که تمام نکات مربوط به سئو به بهترین نحو خود انجام شده‌باشد. اما زمانی که کسب و کاری بداند تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود، با استفاده از این روش تبلیغ، سایت کسب و کار برای مدتی تعیین شده در لینک‌های اول و برتر گوگل برای مخاطبان به نمایش در می‌آید تا تعداد کاربران آن افزایش پیدا کند. برای کسب و کارهایی که برای ایام خاصی مانند شب یلدا، نوروز، روز مادر، ولنتاین و غیره فروش با تخفیف‌های ویژه دارند، تبلیغات در گوگل بسیار سودمند خواهد بود.

تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود و چطور به رشد کسب و کارها کمک میکند؟ 

در پاسخ به سوال تبلیغات در گوگل چگونه انجام می‌ شود، باید بگوییم که این نوع تبلیغات از طریق گوگل ادز انجام می‌شود. سرویس گوگل ادز به کسب و کارها کمک می‌کند که برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر، انتخاب دقیق‌تری داشته‌باشند. به عنوان مثال کسب و کارها می‌توانند مخاطبان خود را طبق معیارهایی مانند سن، جنس، موقعیت مکانی، علاقه و غیره فیلتر کنند و از موتور جستجوی گوگل درخواست کنند که تبلیغ آن فقط برای افراد مشخص و خاصی به نمایش در بیاید. در این روش با جذب مخاطبان هدف، به فروش بیشتری دست خواهید یافت و برای کسانی که می‌دانند به کسب و کار آن‌ها نیازی ندارد، هزینه‌ اضافی هدر نمی‌دهند. مهمترین تفاوت تبلیغ در گوگل و تبلیغات دیگر، این است که به راحتی می‌توان دانست که چند نفر تبلیغ شما را در گوگل مشاهده کرده‌اند و چند نفر با کلیک روی تبلیغ وارد سایت شده‌اند. این روش تبلیغاتی باعث می‌شود که کسب و کارها از رقبای خود پیشی بگیرند و مشتریان زیادی را به خود جذب کنند.

مراحل تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود؟

مراحل چگونگی انجام تبلیغات در گوگل عبارتند از: 

  • مشخص کردن اهداف در گوگل ادز
  • انتخاب هدف و میزان بودجه
  • تنظیم گروه تبلیغات با موضوع و هدف یکسان
  • ساختن تبلیغات با آگهی و توضیحات مورد نیاز
  • مرور کمپین تبلیغاتی و انتشار آن
  • بهینه‌کردن صفحه فرود

تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود و چند نوع است؟ 

سرویس گوگل ادز به صورت ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک کار می‌کند. کسب و کارها با هدف قراردادن یک کلمه کلیدی در گوگل، کلمات کلیدی جدید پیشنهاد می‌دهند. بازاریاب‌ها برای پیشنهاد کلمه کلیدی از سه روش هزینه به ازای هر کلیک یا cpc، هزینه در هزار کلیک یا cpm و هزینه برای مشارکت یا cpe استفاده می‌کنند. گوگل بعد از گرفتن مبلغ پیشنهادی و ارزیابی تبلیغ، به آن نمره کیفیت می‌دهد. هر چه نمره کیفیت تبلیغ یک سایت بیشتر باشد، گوگل هزینه کمتری بابت تبلیغات از آن دریافت خواهد کرد. هر چه تعداد کاربرانی که روی تبلیغات در گوگل کلیک می‌کنند بیشتر باشد، کسب و کارها به اهداف تبلیغاتی خود بیشتر نزدیک می‌شوند. انواع تبلیغات گوگل شامل موارد زیر است:

images_1664176113.png

  • کمپین جستجو یا search campaign

 در این نوع تبلیغات گوگل، یک تبلیغ به صورت متن در صفحه مربوط به سرچ کلمات کلیدی به نمایش در می‌آید. 

  • کمپین خرید یا shopping campaign

با استفاده از این نوع تبلیغات محصولات به صورت تصویری در صفحه نتایج گوگل به نمایش در می‌آید و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

  • کمپین نمایش یا Display campaign

یکی از بزرگترین شرکای سایت گوگل، شبکه نمایشی است که برای نمایش تبلیغ کسب و کارها در سایت‌های متنوع اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع تبلیغ یک ویدیو به صورت آگهی در ویدیوها، قبل از فیلم‌های یوتیوب نشان داده می‌شود. 

  • کمپین ویدیویی یا video campaign

انتخاب ویدیوی تبلیغاتی خاص به جای تبلیغات گسترده‌تر، یکی دیگر از انواع تبلیغات در گوگل است. کمپین ویدیویی برای کسانی که ایده‌های جذابی دارند بسیار مفید است و اشکال متنوعی دارد.

images_1664176135.png

  • کمپین برنامه یا App campaign

از کمپین برنامه نیز همانند تبلیغات ویدیویی برای تبلیغ در شبکه نمایش استفاده می‌شود. اما بهتر است بدانید این نوع تبلیغات در گوگل چگونه انجام می شود. برای این نوع تبلیغات نیازی به طراحی برنامه برای هر تبلیغ نیست؛ بلکه با دریافت عکس‌ها و متن‌های تبلیغاتی، مناسب‌ترین ترکیب که بهترین عملکرد را داشته‌باشد، انتخاب خواهد شد.

کد خبر 711856

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز