سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مختلف کشور و همچنین مواج بودن دریاهای شمال و جنوب خبر داد.

رگبار باران و رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، از امروز تا شنبه‌ در شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌، در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ و در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر، به‌ ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

همچنین‌، طی‌ ۴ روز آینده، به‌ ویژه طی‌ روز یکشنبه‌، در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌، در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در هرمزگان، جنوب‌ کرمان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ دور از انتظار نخواهد بود.

یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در مازندران، گلستان، شرق‌ گیلان و دامنه‌ها و ارتفاعات‌ جنوبی‌ البرز و دوشنبه‌ در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ واقع‌ در جنوب‌سیستان و بلوچستان، شرق‌ هرمزگان و جنوب‌ کرمان افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌، نوار شرقی‌، نوار مرزی غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور، جمعه‌ - علاوه بر مناطق‌ فوق‌ - در مناطقی‌ از شرق‌، شنبه‌ و یکشنبه‌ در شرق‌، شمال شرق‌، جنوب‌ غرب‌، نوار مرزی غرب‌، بخش‌هایی‌ از مرکز، برخی‌ مناطق‌ استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و دوشنبه‌ در شمال شرق‌، شرق‌، بخش‌هایی‌ از مرکز و نوار مرزی جنوب‌ غرب‌ کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ رخ‌ می‌دهد.

لازم به‌ ذکر است‌ از جمعه‌تا دوشنبه‌ در نوار شرقی‌، به‌ ویژه منطقه‌ زابل‌، وزش‌ باد خیلی‌ شدید همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ انتظار می‌رود.

طی‌ ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان و از امروز تا صبح‌ دوشنبه‌ - به‌تناوب‌ - دریای خزر، خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز مواج‌ خواهد بود.
 

کد خبر 768767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن اشرف گنجوئی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 0
    🌲{{{تامین آب شرب آحاد مردم کشورمان خصوصا استانهای کویری از مناطق کوهستانی گسترده‌ موجود امکانپذیر می باشد}}} [شعار روز جهانی آب سال ۲۰۲۳] 🌴🌹 (شتاب در تغییر برای حل بحران آب)