رزین اپوکسی یا رزین ماده‌ای است که می‌توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد و از مخلوط دو جزء که با یکدیگر هماهنگ هستند ایجاد می‌شود. اگر رزین مایع با یک هاردنرسخت کنندهHardener)) مناسب مخلوط شود، یک واکنش شیمیایی شروع می شود که معمولا چندین ساعت طول می کشد.

رزین اپوکسی _ آموزش رزین

پس از مخلوط شدن اجزا با یکدیگر، نه تنها گرما بوجود می آید، بلکه ماده نیز از حالت مایع به حالت جامد / پخت تبدیل می شود. معمولاً نسبت مخلوط رزین به هاردنر 1 به 1 یا حتی 1 به 2 است تا مواد به خوبی عمل کنند.

رزین‌های اپوکسی یا رزین‌های ریخته‌گری مختلف، که هر کدام دارای خواص جداگانه‌ای هستند، می‌توانند برای کاربردهای مختلف با توجه به مشخصات سازنده استفاده شوند. طیف گسترده ای از رزین های مختلف وجود دارد که از نظر مدت زمان فرآیند پخت، سختی و دوام سطوح تفاوت قابل توجهی دارند. پارامترهای بیشتر برای انتخاب یک رزین اپوکسی خاص می تواند عواملی مانند: حداکثر ضخامت لایه ای که می تواند با مواد تشکیل شود یا مقاومت حرارتی رزین باشد.

آموزش رزین در هنرکده نیوشا

رزین اپوکسی این ماده شفاف روز به روز محبوب تر می شود و رد پای آن را در بیشتر کار های دکوراتیو و تزینی و زیورآلات زیبا را می توان دید. در سال های اخیر، حجم تولید و فروش رزین های اپوکسی به طور جهشی افزایش یافته است. این به دلیل این واقعیت است که افراد بیشتری از خواص بی نظیر این ماده خاص اطلاع دارند.

اما رزین اپوکسی دقیقا چیست و چه تفاوتی بین رزین اپوکسی و رزین پلی استر وجود دارد؟ ما تفاوت‌های بین رزین‌های مختلف، کاربرد آنها و بهترین محصولات موجود در بازار و رزین مناسب پروژه‌های خاص شما را در این مقاله توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشد.

رزین اپوکسی برای چه مواردی استفاده می شود؟

اساسا، رزین اپوکسی بسیار متنوع است و می تواند برای انواع کار های هنری و صنایع دستی استفاده شود. نمونه های زیر تنها نمونه های کوچکی از انواع کار های است که با رزین اپوکسی ممکن است:

  • تعمیر سنگ فرش در داخل و خارج از منزل
  • آب بندی میز کار در آشپزخانه
  • قطعات رزین اپوکسی و چوب مانند تخته های برش
  • ایده های نوسازی مدرن برای ساختمان های قدیمی
  • جواهرات ساخته شده از رزین اپوکسی
  • تعمیرات سریع با رزین UV مخصوص
  • اشیاء هنری رزین اپوکسی مانند تصاویر هنری رزین
  • ریخته گری انواع قالب و فیگور
  • اشیاء تزئینی مانند رزین ژئود و ظروف پتری رزین
  • مبلمان رزین مانند میزهای ساخته شده از رزین اپوکسی
  • کف رزین برای حمام
  • درزگیرهای ضد آب برای کف گاراژ
  • ساخت آکواریوم و تراریوم
  • تعمیر و چسباندن قطعات کوچک به یکدیگر
  • رزین به عنوان روکش یا ژل کت برای ساخت قایق
  • کیت بردهای ساخته شده از رزین
  • پروژه های ساختمانی مدل

آموزش ساخت ظروف رزینی با استفاده از تکنیک بافت مرجانی در هنرکده نیوشا

هنرکده نیوشا باتوجه به تجربه چندین ساله در حوزه آموزش رزین اپوکسی و.. مرجع اصلی آموزش رزین در ایران می باشد.در این آموزش قصد داریم تکنیک بافت مرجانی در ساخت ظروف رزینی با استفاده از سه قالب سیلیکونی (1- قالب سیلیکونی گل نیلوفر 2-قالب سیلیکونی گل 5 پر 3- قالب سیلیکونی ظرف گل) از صفر تا صد به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.حتماحتما باد قت ویدیوهایی آموزشی تکنیک بافت مرجانی که در این مقاله قرار دادیم را تا آخر ببینید و مطالعه نمایید.

آموزش بافت مرجانی

آموزش بافت مرجانی ،برای اجرای بافت مرجانی نیاز به قالب سیلیکونی داریم وباتوجه به قالب سیلیکونی مورد نیاز و وسیله ی که می خوایم بسازیم رزین اپوکسی آماده میکنیم(به نسبت دو به یک، یعنی به طور مثال 10 گرم رین و 50 گرم هاردنر را با هم مخلوط میکنیم).

نکات مقدماتی و مهم در ساخت بافت مرجانی:

  1. برای بافت مرجانی از رزین اپوکسی نیم غلیظ یا از رزین فست استفاده میکنیم
  2. حتما یکی از رنگها باید رنگ پودری باشد(پیشنهاد ما استفاده از پودری متالیک و صدفی می باشد)

ظروف رینی | بافت مرجانی

آموزش قدم به قدم ساخت بافت مرجانی:

  1. قدم اول:در دو لیوان جداگانه رنگ های مورد نظر را می سازیم.1-رنگ نارنجی پودری(برای پر رنگ کردن رنگ پودریمون میتوانیم از رنگ جوهری استفاده می نمایم)2-رنگ خمیری سفید
  2. قدم دوم:رنگ نارنجی ساخته شده را دور کار می ریزیم،نه با عرض کم نه با عرض زیاد.در ویدیو آموزشی آموزش بافت مرجانی کامل با جزییات توضیح داده شده است
  3. قدم سوم:بعد از ریختن رنگ نارنجی دورکار روی سطح کار را رزین بی رنگ می ریزیم
  4. قدم چهارم:بعد رنگ سفید خمیری را روی رزین اپوکسی بی رنگ چند دور میریزم.روی اطراف کار میریزیم
  5. قدم پنجم:وسط کار ورق طلا قرار میدهیم،و کاملا مطمن می شویم که با رزین اپوکسی کاملا مخلوط شده است
  6. قدم ششم:با رنگ سفید وسط طرح رزین اپوکسی بی رنگ، طراحی گل را اجرا می کنیم

رزین | موزش رزین | هنرکده نیوشا

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت های آموزش ساخت قالب سیلیکونی،آموزش رزین اپوکسی و اکسسوری سنگی در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی همانند سون لرن، فرادرس، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری،درسی،آموزش ساخت اکسسوری،آموزش اخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین ها می باشند. در دوره آموزش جامع هنرکده نیوشا شما عزیزان تمام مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده حرفه ای انواع لوازم تزئینی و قالبهای سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را می آموزید.تمام نکات و روش های لازم را برای ساخت و تولید این وسایل را می آموزید و تبدیل به فرد بسیار حرفه ای و خلاق می شوید که علاوه بر ساخت وسایلی مانند جاکلیدی،تابلوی دکوراتیو و.. می توانید طرح های جدیدی براساس علایق خود بسازید (میتوانید قالب سیلیکون هر چیزی را بسازید و بعد از آن در طرح ها و وسایل تزئینی خود استفاده کنید).انواع لوازم تزئینی مانند جاکلیدی،دیوارکوب،تابلوی دکوراتیو،انواع استندها و انواع گیفت های مراسمات و..که ساخته شده اند با پودر سنگ ترک و قالبهای سیلیکونی بخاطر خاص و شیک بودن و همچنین قیمت مناسبی که این محصولات نسبت به سایر لوازم تزئینی مانند رزین و… دارند میتواند شما را به درآمدهای بسیار بالا برساند اگر به صورت حرفه ای ساخت این وسایل را آموزش دیده باشید.

منبع: سایت آموزشی هنرکده نیوشا

کد خبر 878215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha