شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

در سایه فرسایش ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و تشدید بی‌اعتمادی در آن، شماری از نیروهای چترباز اسرائیلی دستور بازگشت به میدان جنگ غزه را رد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین، «۱۵ نیرو از تیپ چتربازان ارتش از بازگشت به جنگ در نوار غزه سر باز زدند». این را کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد.


بر اساس این گزارش، این ۱۵ چترباز که خدمتشان در هفته جاری در شهرهای دیرالبلح (در مرکز) و خان‌یونس (در جنوب) به پایان رسیده بود، مجدداً برای بازگشت به جنگ غزه فراخوانده شدند، اما آنها نپذیرفتند.


این در حالی است که ارتش اشغالگر، پیشتر ادعا کرده بود که لشکر ۹۸ ارتش، به عملیات نظامی خود در دو منطقه خان‌یونس و دیرالبلح پایان داده است. عملیاتی که یک ماه از آغاز دور جدید آن می‌گذشت.


به اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یکی از دلایل پایان دادن به این عملیات، فرسایش شدید نظامیان در آن و ضرورت رفتن آنها به مرخصی بود.


از آغاز جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست از دسته‌های مختلف به دلیل خستگی و عدم توانایی در ادامه این جنگ فرسایشی از بازگشت به میدان جنگ سر باز زده‌اند.


چند ماه پیش نیز همزمان با لشکرکشی ارتش اشغالگر به رفح در جنوب نوار غزه، ۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره در تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت زیرا دیگر نمی‌توانند بیش از این بجنگند.


رسانه‌های اسرائیلی نیز تاکنون بارها گزارش‌ دادند که ارتش اشغالگر با هرج و مرج بی‌سابقه‌ای مواجه است و این هرج و مرج در نیروهای ذخیره که به میدان جنگ فراخوانده می‌شوند، آشکارتر است.


از سوی دیگر، امروز روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم از انتشار یک نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز موسوم به «امنیت داخلی و راهبردی صهیونیستی» خبر داد که نشان می‌دهد، نیمی از نظامیان ذخیره در ارتش اشغالگر، اعتمادی به رئیس ستاد ارتش ژنرال «هرتزی هالوی» ندارند.

کد خبر 878339
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha