شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
۰ نفر

روزنامه الاخبار لبنان مدعی شد که ۶ پهپاد حزب‌الله مقر یگان جاسوسی ۸۲۰۰ را هدف قرار داده‌اند.

یگان ۸۲۰۰

همشهری‌آنلاین؛ ۶ پهپاد حزب الله به مجتمع اطلاعاتی 8200 در گلیلوت برخورد کردند. این تیتر اصلی گزارش خبری روزنامه الاخبار لبنان بود.

حزب الله لبنان در چارچوب عملیات اربعین یکشنبه ۳۴۰ موشک و پهپاد به مواضع نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند که یکی از آنها مقر یگان فوق امنیتی ۸۲۰۰ بود.

در همین راستا روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع رسانه‌ای و امنیتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم یک حلقه امنیتی به شعاع ۴ کیلومتر اطراف مقر ۸۲۰۰ ایجاد کردند که مانع از درز اخبار هدف قرار گرفتن این مقر توسط حزب الله شوند.

مقامات مربوطه به این روزنامه گفتند: منابع موثق از داخل فلسطین اشغالی گزارش دادند که 6 فروند پهپادهای حزب‌الله که یکشنبه گذشته توسط مقاومت در قالب عملیات اربعین پرتاب شد، به اهداف خود در تاسیسات یگان۸۲۰۰ رسیدند.

همچنین شبکه خبری المیادین لبنان که پوشش‌های دقیقی از جنگ اسرائیل و حزب‌الله دارد در گزارشی اعلام کرد که پهپادهای حزب‌الله لبنان مقر یگان ۸۲۰۰ را هدف قرار دادند و خسارت قطعی به این مقر وارد شده است. این شبکه خبری به نقل یکی از مقامات امنیتی اسراییل نوشت که قطعا عملیات اربعین با موفقیت همراه بوده است.

به گفته این منابع، این حلقه امنیتی بزرگ چند ساعت به طول انجامید، به طوری که از ورود و خروج پرسنل نظامی و غیرنظامی این پایگاه جلوگیری به عمل آمده است.

رهبر حزب‌الله لبنان هم در سخنرانی خود اعلام کرد که در حملۀ راکتی و پهپادی به اسرائیل، پایگاه اطلاعاتی این کشور هدف گرفته شده است.

واحد ۸۲۰۰ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین واحد اطلاعاتی در ارتش رژیم اسرائیل است که مسئولیت‌های آن شامل شنود الکترونیک (SIGINT)، رمزگشایی، جنگ سایبری و ضد اطلاعات است. این واحد در سال ۱۹۵۲ تأسیس شده و نقش کلیدی در بسیاری از عملیات‌های نظامی اسرائیل ایفا کرده است که حزب الله توانست مقر آنها را هدف قرار دهد.

وظایف اصلی یگان ۸۲۰۰ چیست؟

شنود الکترونیک (SIGINT): شنود ارتباطات و جمع‌آوری اطلاعات از طریق سیگنال‌های الکترومغناطیسی

رمزگشایی: شکستن رمزهای دشمن و دسترسی به محتوای ارتباطات رمزنگاری شده

جنگ سایبری: انجام عملیات‌های سایبری تهاجمی و دفاعی

ضد اطلاعات: جلوگیری از جاسوسی دشمن و محافظت از اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل

واحد ۸۲۰۰ همکاری گسترده‌ای با واحد ویژه سیرت متکال در ارتش اسرائیل دارد که زیر نظر رئیس سرویس اطلاعات نظامی فعالیت می‌کند. سیرت متکال در جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی از طریق کاشتن تجهیزات شنود و تصویربرداری در مناطق مختلف نقش اساسی ایفا می‌کند.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که یگان ۸۲۰۰ نقش کلیدی در توسعه اکوسیستم فناوری رژیم اسرائیل داشته است. طبق گزارش‌ها، حدود ۸۰ درصد ازکارآفرینان در بخش امنیت سایبری اسرائیل فارغ‌التحصیلان این واحد هستند. این امر به توسعه بیش از ۱۰۰۰ شرکت فناوری توسط کهنه‌سربازان یگان ۸۲۰۰ منجر شده است که ارزش تخمینی آنها بالغ بر میلیاردها دلار است.

کد خبر 878353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha