رهبر احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم به دلیل سوء مدیریت‌ها در باتلاق مشکلات اقتصادی فرو افتاده است.

یائیر لاپید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یائیر لاپید، رهبر احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اظهارکرد: اسرائیل به دلیل سوء مدیریت‌ها در باتلاق اقتصادی فرو غلتیده است.

لاپید در مصاحبه با رادیو اسرائیل تصریح کرد: هنگامی که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی می‌گوید سقوط رتبه اعتباری اسرائیل از سوی موسسه مودیز به دلیل جنگ بوده است، نباید حرف وی را باور کرد، ما به دلیل سوء مدیریت‌ها در باتلاق اقتصادی فرو افتاده‌ایم.

وی گفت: تصمیم موسسه رتبه‌بندی مودیر در کاهش دوپله‌ای اسرائیل به صورت یکباره دلیل و نشانه‌ای از غرق شدن ما در باتلاق مشکلات اقتصادی در نتیجه سوء مدیریت است.

لاپید با تعجب اظهار کرد: آیا اسرائیل اهدافی راهبردی برای خود در مقطع کنونی ترسیم کرده است؟

موسسه رتبه‌بندی آمریکایی مودیز پیشتر رتبه اعتباری اسرائیل را ۲ پله کاهش داده و از A۲ به Baa۱ رساند و همچنان چشم‌انداز این رژیم را منفی نگه داشته است.

مودیز در یک اعلامیه از قبل برنامه‌ریزی نشده، اعلام کرد: «خطرهای ژئوپلیتیکی به میزان قابل‌توجهی شدت پیدا کرده و به سطوح بسیار بالایی رسیده است و پی‌آمدهای منفی مادی برای اعتبار اسرائیل در کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد؛ شدت درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله در روزهای اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.»

این دومین کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی توسط این موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی در سال جاری میلادی‌ است.

این درگیری‌ها از نظر مالی برای اسرائیل پرهزینه بوده است. هزینه‌های کابینه رژیم صهیونیستی و کسری بودجه آن در حال افزایش است، درحالی‌که بخش‌هایی مانند گردشگری، کشاورزی و ساخت‌وساز دچار رکود شده‌اند.

این موسسه بین‌المللی تردید دارد که اسرائیل در صورت پایان جنگ بتواند شرایط مالی خود را به حالت اول بازگرداند.

کد خبر 885892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha