فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در بازدید از مرز «شوشمی» گفت: معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می‌شود.

سردار سپهری

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار کیاست سپهری در بازدید از مرز شوشمی، افزود: خوشبختانه راه اندازی کولبری مجاز در دروازه «شوشمی» پاوه مورد موافقت مرزبانی دو کشور ایران و عراق قرار گرفت که در اسرع وقت با همکاری سایر نهادهای مسؤول در دو استان همجوار «حلبچه و کرمانشاه» دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه برای برخورداری مرزنشینان از حقوق و معیشت بازگشایی می‌شود، ادامه داد: هر مرزنشینی نباید در این طرح کولبری شرکت کند بلکه باید کسانی باشند که فاقد شغل بوده و درآمد ثابتی نداشته باشند و با نظارت مسؤولان محلی مشارکت داده می‌شوند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این پس شاهد تردد مجاز و قانونی کوله‌بران از مجرای رسمی خواهیم بود و نباید شاهد پدیده شوم قاچاق‌بری در مرزهای غیررسمی باشیم چراکه متأسفانه هم امسال و هم در سالیان گذشته شاهد قاچاق در پوشش کولبری بودیم.

وی گفت: به سرعت با راه اندازی مجرای کولبری، ما مرزهای استان را برای تردد غیرمجاز قاچاق‌بران به طور کامل محدود و به شدت با قاچاقچیان برخورد خواهیم کرد که امنیت استان و کشور را با اقلام ضد امنیتی به خطر نیاندازند.

کد خبر 852781
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نوریان IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    دررابطه با کولبری مرزی برای کاهش خطرات جانی به انها اجازه سقف واردات بدهند با گمرکی کم وانهاها را برای امورات زندگی اجازه دهند که کارشان قانونی شود وحد مجاز بدهند برای انها در هر صورت انها نیاز دارند زندگی در حد معقولی داشته باشند تجارت خیلی بزرگی هم نیست . اگه بازار کار در کشور وجود داشت که بیچاره ها این خطرات را بجان نمیخرند .به کمک دولت نیازدارند