بستنی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه بستنی‌ها است که از ترکیب میوه‌های تازه تهیه می‌شود و شما می‌توانید این مدل بستنی را به سادگی در منزل تهیه کنید.

بستنی توت فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که در تمام فصول سال مصرف می‌شود؛ ولی خوردن آن در فصل تابستان و زمانی که هوا گرم است، به دلیل طبع خنکی که دارد، بسیار دلچسب‌تر است. تهیه بستنی سنتی در ایران سابقه طولانی دارد و ایرانیان قدیم از مخلوط کردن برف و آب انگور چیزی شبیه به بستنی را تهیه می‌کردند. شاید بتوان گفت تاریخ تولید بستنی سنتی در ایران به حدود ۶۰ سال قبل برمی‌گردد؛ اما در دهه ۳۰ و ۴۰ بود که بستنی فروشی‌ها در ایران رونق گرفتند. یکی از مشهورترین بستنی‌های سنتی در ایران بستنی «اکبر مشدی» بود که در حوالی میدان راه آهن تهران افتتاح شد. بستنی منبع غنی کلسیم و سرشار از مواد معدنی است که تامین کننده انرژی برای بدن است؛ همچنین خوردن بستنی به ترشح هورمون سروتین می‌انجامد که شادی‌آور است.

بستنی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه و پر طرفدار بستنی‌هاست که میوه تازه از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است. برای تهیه بستنی به روش سنتی همواره نیاز به ثعلب و یا دستگاه‌های بستنی ساز است؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا با روشی بسیار آسان و بدون نیاز به ثعلب و دستگاه بستنی ساز یک بستنی میوه‌ای خوشمزه را آموزش بدهیم. اگر دوست دارید این بستنی میوه‌ای خوشمزه و سالم را در منزل و با روشی آسان درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی میوه‌ای

موز: ۲ عدد
توت فرنگی ریز: ۱۰ عدد
شکلات تخته‌ای: ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
عسل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی میوه‌ای

برای درست کردن این بستنی خوشمزه ابتدا موزها و توت فرنگی‌ها را خرد کنید و داخل کیسه فریزر بریزید، سپس میوه‌ها را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا یخ ببندد. بعد از این مدت زمان، میوه‌های یخ زده را داخل دستگاه غذاساز بریزید، سپس شکلات تخته‌ای، خامه و عسل را به آن اضافه کنید و دستگاه را یک پالس بزنید تا مواد به صورت یکسان با هم مخلوط شوند. حالا مواد بستنی را داخل ظرف دربسته بریزید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. در آخر بستنی آماده را با اسکوپ داخل قیف بستنی بریزید و روی آن را با شکلات آب شده تزیین کنید.

نکات مهم

۱ ـ میزان شیرینی شکلات کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید از شکلات شیرین و یا شکلات تلخ ۷۰ درصد استفاده کنید.

۲ ـ اگر می‌خواهید بستنی رژیمی و سالم درست کنید، می‌توانید خامه را از دستور حذف کنید.

۳ ـ سعی کنید عسل را از ترکیب مواد حذف نکنید، زیرا عسل ترشی توت فرنگی را کمی تعدیل می‌کند و موجب خوشمزه‌تر شدن بستنی می‌شود.

کد خبر 852817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha