آیین پایانی جشنواره‌ی فیلم کوتاه مدرسه، از نوزدهم تا بیست و هفتم آبان در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره

این خبر را امیرحسین اخوین، دبیر هشتمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه اعلام کرد و گفت: «شروع به کار و افتتاحیه‌ی آیین پایانی هشتمین دوره‌ی جشنواره فیلم مدرسه در بخش مقطع ابتدایی در روز ۱۹ آبان و با اعطای جوایز و نشان ویژه‌ی برگزیدگان در محورهای داستانی، مستند، انیمیشن، تیزر تبلیغاتی، نماهنگ و علمی آموزشی و هم‌چنین اهدای جوایز موضوعات ویژه‌ی خانه خلاق و نوآوری تم (تجاری‌سازی محتوا) و جنبش کودکان، همراه خواهد بود.»

او هم‌چنین گفت: «آیین بزرگداشت ابوریحان بیرونی و اعطای تندیس و لوح تقدیر بخش علمی، آموزشی جشنواره‌ی فیلم مدرسه به همراه اعطای جوایز پنجمین مسابقه‌ی دانش آموزی نور، به صورت مشترک برگزار خواهد شد و اعطای تندیس و لوح تقدیر جوایز تخصصی در بخش هنری جشنواره در محورهای مختلف، شامل اعطای تندیس داوری مردمی و بخش جانبی، اعطای جوایز موضوعات ویژه‌ی سمپاد، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، اداره‌ی کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و حوزه هنری کودک و نوجوان به برگزیدگان تقدیم خواهد شد.»

از بیست‌ویکم تا بیست‌وپنجم آبان هم آثار برگزیده‌ی این جشنواره در سینما فلسطین برای نوجوانان و معلمان هنر اکران خواهد شد.

اخوین ادامه داد: «ویژه برنامه‌ی اینترنتی اختتامیه‌ی جشنواره هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳ در بستر کانال اختصاصی جشنواره در روبیکا پخش می‌شود.»

در همین روزها، این ویژه‌برنامه‌ را هم می‌توانید به‌طور زنده از شبکه‌ی تلویزیونی امید ببینید.

  • تولد جشنواره

«مؤسسه‌ی هنروما» فعالیت خود را با هدف تغییر دادن روش آموزش هنر در مدارس، که محدود به آموزش خطاطی و نقاشی با شیوه‌های سنتی می‌شد، شروع کرد. این مؤسسه تصمیم داشت هنرهای کاربردی مثل فیلم‌سازی، انیمیشن، گرافیک، معماری و … را وارد روند آموزشی مدارس کند. پس از سال ۱۳۹۱ تصمیم گرفت جشنواره‌ای برای استعدادیابی در حوزه‌ی فیلم کوتاه برگزار کند و این طور شد که مجموعه‌ی جشنواره‌های هنری مدرسه» متولد شد!

دوره‌های چهارم و پنجم جشنواره به صورت ملی برگزار شد و دانش‌آموزان بیش‌تری فرصت آشنایی با جشنواره و ارسال اثر پیدا کردند. از دوره‌ی ششم هم بخش بین‌الملل جشنواره شروع به کار کرد.

کد خبر 718068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha