خبر کوتاه بود و تلخ؛ روز نهم آبان‌ماه حدود ساعت ۲۳ شب خانه باغی‌در روستای آخطار شهرستان بوکان، دچار آتش‌سوزی شد و متاسفانه ۳ نفر از اعضای یک خانواده به طرز مشکوکی جانشان را از دست دادند

آتش سوزی و مرگ مشکوک 3 نفر

همشهری آنلاین؛ حوادث _ رضا نیکنام : در این حادثه آتش سوزی، محمدصالح ۷۰ ساله پدر، خدیجه ۶۵ ساله مادر و آرزو دختر خانواده که تنها ۲۵ سال داشت درحالی لحظه‌های پایانی عمر را درکنارهم گذراندندکه آرام کنارهم درازکشیده بودند و زبانه‌های‌آتش بر پیکرشان خیمه انداخته بود تا یک تراژدی تلخ و رمزآلود شکل بگیرد؛ چراکه از قرار معلوم در زمان آتش‌سوزی هیچ سر و صدا و فریادی در آن حوالی از طرف ساکنان برای کمک‌خواهی شنیده نشده بود.

سرهنگ موسی بهاری، فرمانده انتظامی شهرستان بوکان در رابطه با این‌حادثه آتش‌سوزی به همشهری گفت: «هنوز به قطعیت نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد و باید منتظر ارائه گزارش و نظریه پزشکی قانونی با انجام آزمایشات ویژه مثل سم شناسی و ... در این زمینه باشیم تا علت اصلی مرگ اعضای این خانواده مشخص شود. اما چیزی که وجود دارد، در این رابطه یکنفر از نزدیکان این خانواده به عنوان مظنون اصلی پرونده، تحت بازجویی فنی قرارگرفته‌که البته تاکنون هیچگونه اعترافی هم در این زمینه نداشته است. بنابراین فعلا کسی به عنوان "قاتل" دستگیر نشده، اما همچنان کارآکاهان زبده با تحقیقات میدانی به دنبال یافتن حقیقت ماجرا و زوایای پنهان این حادثه‌اند.»

رحیم، از بستگان خانواده حادثه دیده، اولین کسی بوده که بعد از حادثه آتش سوزی در محل حاضر شده، برای همین با حضور در اداره آگاهی این شهرستان، اطلاعاتی را در اختیار کارآگاهان قرارداده است: «وقتی متوجه آتش سوزی شدم و به خانه عمویم رسیدم، در از داخل بسته بود، وقتی در را شکستم و وارد شدم، اما آن موقع عمو و زن عمو و دختر عمویم فوت کرده بودند.»

ایوب گلزار، از اقوام خانواده حادثه دیده توضیح داد: «شب حادثه رحیم به عمویش زنگ زد ‌که او جواب نداد و برای همین نگران شد و به خانه‌اش رفت. وقتی به آنجا رسیده بود که دود و آتش همه جا را گرفته بود و به تنهای کاری از دستش ساخته نبود. برای همین ازاهل محل کمک خواست تا آتش را با کپسول خاموش کنند، وقتی دید در خانه قفل است ناچار شد که در را بشکند تا بتواند داخل شود که دیگر فایده‌ای نداشت چون خانواده عمویش مرده بودند. همان موقع شب بود که آتش نشانی، اورژانس و پلیس آگاهی هم به محل حادثه آمدند.»

حرف و حدیث های زیاد درباره این حادثه در بین مردم وجود دارد. به‌گفته اهالی روستا، خدیجه همسر محمدصالح به‌دلیل جراحی ‌کمرش قادر به راه رفتن و حرکت نبود، محمد صالح پدر خانواده نیز بیمار بود، اما نکته ای که وجود دارد این است که "آرزو" دختر خانواده جوان و سالم بوده و می‌توانست در زمان آتش سوزی با داد و فریاد از اهالی کمک بخواهد که طبق شواهد هیچ تلاشی نکرده است. عده‌ای هم می‌گویند این احتمال وجود دارد که این ۳ نفر با خوردن غذا مسموم شده و بعد به آتش کشیده شده باشند. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

بهاری، فرمانده انتظامی شهرستان بوکان تاکید کرد: «مردم به شایعه ها و اخبار بی اساس در این زمینه توجه نکنند، پلیس خدمتگزار با دقت و حساسیت این پرونده را پیگیری و در اسرع وقت نتایج آن را به اطلاع شهروندان می‌رساند.»

کد خبر 803643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha