مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
۰ نفر

هوای همدیگر را داشته باشیم. زندگی در جامعه ای که مردمانش مثل حلقه های زنجیر به هم پیوسته اند، حواسشان به هم هست و هوای همدیگر را دارند هم دلچسب تر است هم دلنشین تر.

مشاوره

همشهری آنلاین - فاطمه عسگری نیا: تصورش را بکنید در جامعه ای زندگی می کنید که همه مردمانش به یک سهم از امکانات و خدمات اجتماعی برخوردارند. قطعا زندگی در این جامعه شیرین تر می شود. خوشبختانه در طول سالیان گذشته مراکز و سامانه های متمرکزی بستر لازم برای کمک به همنوعان در جامعه را فراهم کرده اند. سامانه های تلفنی یا پیامکی که خیلی راحت در دسترس همه هستند.

مثلا تا همین چند وقت پیش گلایه معلولان از مناسب نبودن بسترهای شهری شاید به راحتی به گوش مسئولان نمی رسید اما حالا برای دریافت گزارشات ناشی از مناسب سازی و دسترس پذیری معبرهای شهری سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ طراحی شده است درواقع از طریق این سامانه مردم می توانند مشکلات منطقه یا محله خود را شرح دهند طی همین ۹ ماهه امسال فقط ۸۴ مورد پیامک‌ درخصوص خرابی معابر و راه‌های شهری و مشکلات معلولان در تردد معابر شهری به این سامانه اطلاعرسانی شده است.

بیشتر بخوانید:‌نوجوانان جهان برای آیندگان نامه می نویسند

یا از طریق سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این امکان فراهم شده که مردم به آسیب دیده های اجتماعی کمک کنند. این کمک ها می تواند برای بهبود کیفیت زندگی یک کودک در خانواده پرآسیب باشد یا کمک به کودکان بی سرپرست و بی خانمان یا هر مسئله و موضوع آسیب اجتماعی که فکرش را بکنید. البته که در حوزه شهری شماره ۱۳۷، هم یاری رسان مردم در حل مشکلات شهری هست هم یاری رسان بی خانمان های شهر در شبهای سرد زمستان. خیلی راحت هر کدام از ما در شبهای زمستان اگر بی خانمانی را ببینیم که از سوز سرما به خود پیچیده و خانه و کاشانه ای ندارد کافیست شماره ۱۳۷ را بگیریم تا به یکی از گرمخانه های امن شهر منتقل شود.

شاید فکرش را هم نکنید اما شما می توانید حتی به راحتی فردی را از فکر کردن به خودکشی هم نجات دهید. آن هم با شماره ۱۴۸۰ .اگر دور و برتان فردی را دیدید که به خودکشی فکر می کند یا درباره آن حرف می زند می توانید با شماره ۱۴۸۰ تماس بگیرید و او را از این کار منصرف کنید. کافیست فقط حواسمان به همدیگر باشد و هوای همدیگر را داشته باشیم.

کد خبر 827166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha