خیلی از روزه‌داران دوست دارند بعد از افطار و انجام عبادت و راز و نیاز، ساعتی را به گردش و تفریح شبانه با خانواده و دوستان اختصاص دهند و از کنار هم‌بودن لذت ببرند.

شب گردي ماه رمضان

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: امسال که شب‌های‌ ماه رمضان با ایام نوروز همزمان شده است، تفریح شبانه از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. از این‌رو اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و دلتان می‌خواهد بدانید کجا شب‌گردی کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

برج میلاد

موقعیت: غرب تهران

نشانی: بزرگراه شهیدحکیم، خروجی اختصاصی برج میلاد

هزینه ورودی: ندارد

پارکینگ: دارد

معرفی: برج میلاد می‌تواند مقصد اول گردشگران برای یک تفریح شبانه در ‌ماه رمضان باشد؛ چراکه برنامه‌های فرهنگی ویژه این‌ ماه هر شب در آن برگزار می‌شود.

پاتوق برنامه‌های فرهنگی ‌ماه رمضان

هرسال با رسیدن ‌ماه مبارک رمضان جشنواره‌ و برنامه‌های فرهنگی هنری افطار تا سحر در برج میلاد برگزار می‌شود. ضمن اینکه سایر امکانات تفریحی و رفاهی برج میلاد در ایام ‌ماه رمضان پذیرای بازدیدکنندگان هستند. برای تجربه سریع‌ترین حرکت زمین به آسمان، سوار آسانسورهای پرسرعت این مجموعه شوید. گنبد آسمان بالاترین طبقه از ساختمان بالای برج در ارتفاع ۳۰۲ متری است که در آن نمایی ۳۶۰ درجه از قله البرز تا افق جنوبی منتهی به بیابان جنوب تهران پیش‌روی بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

تفریح متنوع

علاوه بر محوطه برج که برای قدم‌زدن شبانه و هواخوری بسیار مناسب است، موزه‌های شهرداری و مشاهیر، سکوی دید و باز، سینماگیم، کاربازیا، رستوران وی‌آی‌پی، رستوران‌گردان، فودکورت، گالری هنری، نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی، شهربازی و باشگاه‌های بیلیارد، بولینگ و پینت‌بال امکانات تفریحی جذاب و متنوع این مجموعه‌اند.

بعد از افطار برای تفریح به پاتوق‌های بزرگ و کوچک پایتخت بروید | شب‌گردی در نوروز و رمضان

پل طبیعت و بوستان آب و آتش

موقعیت: شمال تهران

نشانی: بزرگراه شهید حقانی، خیابان آب و آتش

هزینه ورودی: ندارد

پارکینگ: دارد

معرفی: اگر دنبال فضایی هستید که بتوانید هم شب‌ها در هوای خنکش قدم بزنید، هم به تماشای غرفه‌های مختلف خوراکی و محصولات فرهنگی بروید، بوستان آب و آتش را انتخاب کنید.

فعالیت غرفه‌های شبانه

بوستان آب و آتش پر از کافه‌ها و رستوران‌هایی است که می‌توانید برای صرف افطاری یکی از آنها را انتخاب یا بعد از یک قدم‌زدن دلچسب در طبیعت بوستان، خودتان را به یک فنجان چای داغ مهمان کنید. هر سال در ایام نوروز و ‌ماه مبارک رمضان، غرفه‌های متنوعی در این بوستان برپا می‌شود که گشت وگذار در آنها یک تفریح شبانه لذتبخش را برای حاضران مهیا می‌کند.

گذر گردشگری در دل طبیعت

گذر گردشگری هم در مجموعه بوستان آب و آتش است که در آن محصولات فرهنگی، هنری، صنایع‌دستی و سوغات استان‌های کشورمان عرضه می‌شود. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و

پیست مخصوص برای اسکیت‌بوردبازان حرفه‌ای از دیگر امکانات این بوستان زیباست. گنبد مینا، بزرگ‌ترین آسمان‌نما یا پلانتاریوم خاورمیانه است که در بوستان آب و آتش قرار دارد و تصاویری از آسمان و کهکشان‌ها به‌صورت سه‌بعدی پیش چشمان شما قرار می‌دهد. البته قدم‌زدن روی پل طبیعت و تماشای مناظر هم می‌تواند گردش شبانه شما را تکمیل کند.

دربند، درکه و فرحزاد

موقعیت: شمال تهران

نشانی: تجریش، خیابان دربند

هزینه ورودی: ندارد

پارکینگ: ندارد

معرفی: مناطق گردشگری خوش آب و هوای شمال تهران در شب‌های ‌ماه مبارک رمضان با رستوران‌ها و کافه‌های تا سحر فعال، منتظر و پذیرای گردشگران هستند. شناخته‌شده‌ترین آنها دربند، درکه و فرحزاد است.

افطاری لب رودخانه

جذابیت گشت وگذار در مناطق گردشگری شمال تهران، آب و هوای مطبوع بهاری، طبیعت زیبا و لذت‌بردن از صدای رودخانه است. البته این مناطق پاتوق رستوران‌ها و سفره‌خانه‌هایی هستند که در شب‌های‌ماه رمضان، با منوی ویژه‌تری از روزه‌داران پذیرایی می‌کنند. صرف وعده افطاری لب رودخانه و در فضای طبیعی، خاطره ماندگار این ‌ماه رمضان شما خواهد شد. حواستان باشد که این شب‌ها هوای این مناطق کوهستانی سرد است و حتما لباس گرم همراه داشته باشید.

کوهپیمایی متفاوت

برای قدم‌زدن در مسیر اصلی دربند و درکه، لازم است کمی کوهپیمایی کنید اما اگر انتخاب شما برای این شب‌ها رفتن به فرحزاد است، به کوهپیمایی نیاز ندارید. برای رسیدن به دربند از میدان تجریش خیابان دربند را به سمت شمال و میدان دربند پیش بروید. برای رسیدن به محدوده تفریحی درکه هم باید خودتان را به شمال‌ غرب تهران برسانید. بهتر است وارد بزرگراه شهید چمران شوید و پس از عبور از خیابان‌های یمن و رشیدالدین فضل‌الله، به خیابان داودیان برسید تا بتوانید مسیر درکه را پیش بگیرید. برای تفریح در فرحزاد هم از طریق بلوار فرحزادی و بزرگراه یادگار امام می‌توانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

بعد از افطار برای تفریح به پاتوق‌های بزرگ و کوچک پایتخت بروید | شب‌گردی در نوروز و رمضان

بام‌های تهران و محک

موقعیت: شمال تهران

نشانی: ولنجک

هزینه ورودی: ندارد

پارکینگ: دارد

معرفی: بسیاری از روزه‌داران ترجیح می‌دهند فعالیت ورزشی و پیاده‌روی را به ساعات بعد از افطار موکول کنند. برای چنین گردشی، بام تهران و بام محک انتخاب‌های مناسبی هستند.

تماشای شهر در شب

بام تهران بر فراز محله ولنجک تهران و در ابتدای مسیر کوهنوردی توچال قرار دارد و مسیر پیاده‌روی این بام چه برای ورزشکاران و چه برای بقیه روزه‌داران، انتخاب بی‌دردسری برای پیاده‌روی شبانه است. بعد از قدم‌زدن در هوای خنک این شب‌ها، به ایستگاه اول بام تهران می‌رسید و می‌توانید نمایی از بالا و ۳۶۰ درجه را از تهران تماشا کنید. اگر به تماشای چراغ‌های چشمک‌زن شهر در شب علاقه دارید، بام محک هم گزینه خوبی برای شماست. این بام در یکی از مرتفع‌ترین مناطق پایتخت واقع شده و گزینه خوبی برای فرار از شلوغی شهر و تماشای آن در سکوت شب است.

مهیج و جوان‌پسند

در بام تهران با وجود انواع وسایل تفریحی و ورزشی مثل بگ جامپ، بانجی جامپینگ، سنگ‌نوردی، سینما ۵ بعدی، سورتمه، اسکیپ روم یا اتاق فرار، انتخاب تفریح شبانه به‌ویژه برای جوانان چندان

سخت نخواهد بود. اگر هم اهل این تفریح‌ها نیستید، چندین رستوران با منوهای متنوع در ایستگاه اول بام تهران وجود دارد که با فرارسیدن‌ ماه رمضان منویی ویژه برای افطار و سحر به لیست غذاهایشان با آش، حلیم و فرنی و… اضافه می‌کنند. البته که می‌توانید غذا و خوراکی با خودتان ببرید و در طبیعت خوش آب و هوای بام تهران، ساعتی دور هم بنشینید.

بعد از افطار برای تفریح به پاتوق‌های بزرگ و کوچک پایتخت بروید | شب‌گردی در نوروز و رمضان

بام‌لند و دریاچه شهدای خلیج‌فارس

موقعیت: غرب تهران

نشانی: انتهای بزرگراه شهید خرازی

هزینه ورودی: ندارد

پارکینگ: دارد

معرفی: دریاچه شهدای خلیج‌فارس در غرب تهران با نسیم مرطوب دریاچه مصنوعی، پرواز پرنده‌های دریایی، ساحل شنی و سنگی و مجموعه‌ای از رستوران، کافه و وسایل گردشگری و تفریحی در شب‌های‌ ماه رمضان پذیرای گردشگران است.

یک دریاچه و ده‌ها تفریح

اگر دنبال مجموعه‌ای هستید که شامل انواع امکانات تفریحی و رفاهی باشد، حتما سراغ دریاچه شهدای خلیج‌فارس در غرب پایتخت بروید. قایق‌سواری با قایق پدالی، موتوری و قایق اتوبوسی روی دریاچه، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری دور دریاچه، ساحل شنی چیتگر با وسایل بازی کودکان، شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز، پیست کارتینگ، سرزمین بازی و جایزه با بازی‌ هیجان‌انگیزی مثل ترامپولین و یوروبانجی برای کودکان، اسکیت هوایی یا راید مدرن، پیست پرش در آسمان، سینمای ۶ بعدی هرم هیجان، سافاری پارک وحشت، چرخ و فلک ۴۰ متری، سیرک تهران و سرسره‌های سقوط آزاد چیتگر، همه‌چیز مهیاست، دیگر از یک تفریح شبانه شاد و پرهیجان چه می‌خواهید!؟

قدم‌زدن در ساحل پایتخت

برای قدم‌زدن کنار آب و هوای مطبوع دریاچه، پیشنهاد ما انتخاب ضلع شرقی آن است. بعد از آن هم می‌توانید در مجموعه باملند گزینه‌های مختلف را برای صرف افطار و شام بررسی کنید. تعدادی از رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای تهران، شعبه مخصوص دریاچه افتتاح کرده‌اند و در شب‌های ‌ماه رمضان با منوی افطاری و سحری پذیرای گردشگران هستند. فروشگاه‌ها و مراکز خرید این مجموعه هم در شب‌های‌ماه رمضان ساعت کاری خود را تغییر داده و دراین بازه زمانی میزبان شما هستند. گشت وگذار در مرکز خرید باملند هم می‌تواند سرگرمتان کند.

باب همایون

موقعیت: مرکز تهران

نشانی: میدان امام خمینی(ره)، ضلع جنوب غربی

هزینه ورودی: ندارد

پارکینگ: دارد

معرفی: راسته‌ها و پاتوق‌های شکم‌گردی پایتخت معمولا پرطرفدارترین تفریحگاه‌ها هستند، مخصوصا در این ایام که خیلی‌ها برای پیداکردن مجموعه‌ای متنوع از غذاها و خوراکی‌ها برای افطار در یک مکان هستند. پیشنهاد ما، گذر باب همایون است.

پاتوق شکم‌گردی

چند سال قبل همه خیابان باب‌همایون را به کت‌وشلوارفروشی‌های آن می‌شناختند. اما حالا این خیابان به پاتوق شکم‌گردی و امتحان‌کردن غذاهای متنوع تبدیل شده است. در این خیابان سنگفرش شده، انواع دکه‌های غذای خیابانی قرار دارد و در شب‌های ‌ماه رمضان، با منوی متنوع‌تری پذیرای رهگذران هستند. انواع غذاها از غذای ایرانی گرفته تا فست‌فود و غذاهای محلی، فرنگی و نوشیدنی‌های سرد و گرم عرضه می‌کنند. اگر مشتاق امتحان‌کردن غذاهای متنوع هستید، این خیابان یکی از گزینه‌های جذاب، خوشمزه و روشن در شب‌هاست.

خرید محصولات محلی

در کنار انواع غذاهای محلی مناطق مختلف ایران، در گذر باب همایون می‌توانید صنایع‌دستی، محصولات محلی و تولیدات روستایی استان‌های کشورمان را پیدا کنید. از حصیربافی و فروش ظروف مسی گرفته تا شیرینی‌های محلی، لباس‌های سنتی و دست‌سازه‌های هنری رنگارنگ در این غرفه‌ها پیدا می‌شود. در شب‌های نوروز و ‌ماه رمضان، برنامه‌های فرهنگی و مفرح مثل عروسک‌گردانی و نمایش‌های خیابانی هم در این گذر برگزار می‌شود.

کد خبر 839526
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha